El Baxi Manresa fa un partit excel·lent i derrota el Barça (92-103)

Derrick Alston lidera un equip sense fissures

Derrick Alston ha liderat el triomf del Baxi Manresa al Palau Blaugrana
Derrick Alston ha liderat el triomf del Baxi Manresa al Palau Blaugrana | Marc Graupera
02 de febrer de 2025, 19:22
Actualitzat: 22:06h

Victòria espectacular del Baxi Manresa al Palau Blaugrana, 92-103. Els de Diego Ocampo han estat superiors al Barça des del segon quart i s'han endut una victòria justa i que serà recordada durant molt de temps. Derrick Alston ha celebrat el seu MVP del mes de gener amb una actuació espectacular amb 29 punts. Al nord-americà, l'han acompanyat tots els seus companys amb protagonisme per a Dani Pérez i Emmanuel Cate. I també és destacable el pas endavant de Santi Vescovi i Bodian Massa

Diego Ocampo ha escollit Dani Pérez, Retin Obasohan, Musa Sagnia, Derrick Alston i Emmanuel Cate. Joan Peñarroya ha triat Tomas Satornasky, Darío Brizuela, Joel Parra, Jabari Parker i Youssoupha Fall. Als manresans els ha costat més de dos minuts estrenar el seu marcador gràcies a un triple de Pérez en el quart intent col·lectiu. Per al Barça destacava Brizuela, autor de set dels nou primers punts del seu equip (9-3, minut 4). Un 2+1 de Massa acostava el Baxi Manresa.

La bona acció del francès no ha tingut continuïtat. Els d'Ocampo seguien molt desencertats de cara al tir. A l'altre cantó, Parker castigava amb cinc punts consecutius (16-8, minut 6). Cameron Hunt i Alston no volien que el partit comencés a decidir-se per la via ràpida. Set punts seguits dels dos nord-americans gairebé igualaven el partit. Peñarroya, malgrat anar guanyant, demanava el seu primer temps mort. Metu ha sumat per als locals. Però Alston seguia amb el seu bon partit i igualava el marcador al final dels primers deu minuts (20-20). 

Un triple de Pérez avançava el Baxi Manresa per primer cop. Ha estat l'inici d'uns bons moments per als bagencs. Emmanuel Cate i Retin Obasohan han sumat els seus primers punts per situar el 22-27 (minut 12). El Barça ha reaccionat de la mà de Brizuela, amb l'ajuda de Joel Parra i Chimezie Metu. La remuntada local no ha espantat el Baxi Manresa que s'ha mantingut ben enganxat al partit. Ocampo ha rebut tècnica en protestar una personal no assenyalada sobre Cate. El tècnic gallec estava realment enfadat. En canvi, Alston tenia motius per somriure amb el seu segon triple que avançada de nou el Baxi Manresa. Metu capgirava transitòria la situació abans que Sagnia tanqués la primera part des de la línia de 6,75 (44-46). 

El Baxi Manresa ha sortit mossegant als segons vint minuts. Una recuperació de pilota culminada per Obasohan ha estat l'inici d'un parcial de 4-12 amb un gran protagonisme d'Alston que ha comptat amb el suport de Cate. Els dos jugadors interiors han estat claus per situar el 48-58 (minut 24). Perñarroya estava desesperat i reunia els seus jugadors. La resposta ha estat una pèrdua blaugrana i un triple de Álex Reyes. Els bagencs han aconseguit estabilitzar aquests tretze punts al seu favor. Alston ha tornat a la pista per seguir amb la seva gran actuació personal. I Vescovi s'ha inventat un triple al límit per posar el +17 a favor del Baxi Manresa (61-78). 

El darrer quart ha començat amb una mostra d'impotència de Kevin Punter que ha comès una falta antiesportiva sobre Retin Obasohan. Posteriorment, Peñarroya ha rebut una tècnica en reclamar també com a antiesportiva una falta de Cate a Satoransky. La revisió ha donat la raó al terrassenc. Però la tècnica ha comptat igual. Aquestes reclamacions acostumen a buscar un canvi de tendència. Ja sigui dins el propi equip o en l'arbitratge. Massa ha aconseguit dues bones accions. A la tercera, no ha estat encertat i, a més, ha comès una personal que podria haver estat antiesportiva. El Barça ha reaccionat i s'ha posat a nou punts amb cinc minuts per jugar (77-86). Eren els pitjors moments per al Baxi Manresa. Pérez ha anotat un triple al límit de possessió per avortar la reacció barcelonista. Al següent atac, Vescovi ha rebut una antiesportiva d'Abrines que hagués pogut anar acompanyada d'una tècnica. 

El conjunt manresà aconseguia mantenir-se per sobre dels deu punts d'avantatge. Punter i Parker exercien el darrer focus de resistència del Barça. Però a Obasohan i Vescovi no els tremolava el pols. El 87-101 a menys de dos minuts per acabar el partit semblava ja una sentència definitiva. Tant malament ho veien els seguidors locals que han començat a abandonar el Palau abans de la fi del partit. Els darrers instants ha estat un dolç compte enrere per a un Baxi Manresa que suma l'onzena victòria de la temporada.

Incidències: Fernando Calatrava, Sergio Manuel i Fabio Fernández han xiulat el partit. Sense eliminats. Guillem Jou continua fora de la convocatòria del Baxi Manresa. 

Arxivat a