El Baxi Manresa ha aconseguit part del seu objectiu després de vèncer el Pallacanestro Reggiana 96-90 però també ha vist com el seu futur europeu queda en mans d'una carambola. La victòria dels bagencs fa que els dos equips que s'han enfrontat al Nou Congost quedin empatats a dues victòries però amb l'average a favor dels italians. Per seguir endavant a la BCL cal que la setmana que ve el Baxi Manresa guanyi contra la Laguna Tenerife i que el Pallacanestro Reggiana caigui a casa seva davant el Petkim Spor. Qualsevol altra opció deixa els de Diego Ocampo eliminats.
Mario Saint-Supéry, Retin Obasohan, Guillem Jou, Derrick Alston i Bodian Massa han format el quintet inicial del Baxi Manresa. Cassius Winston, Sasha Grant, Jayled Barford, Mouhamed Faye i Kwan Cheatham, el del Pallacanestro Reggiana. El conjunt italià ha començat encertat de cara a cistella sense que el Baxi Manresa pogués frenar els seus atacs (2-7, minut 2). Els jugadors de Diego Ocampo no han permès que l'escapada visitant anés a més. Obasohan s'ha mostrat molt participatiu malgrat les errades des del punt de personal. Un cop de dits del belga posava els bagencs per primer cop al davant (10-9, minut 5). L'avantatge no ha durat massa al cantó local. Barford ha assumit el pes en atac del Pallacanesto Reggiana amb cinc punts seguits que el seu equip anava administrant. El Baxi Manresa es veia clarament a remolc. Però un parcial de 8-0 ha canviat les sensacions. Álex Reyes, Mario Saint-Supéry i Emmanuel Cate han trobat bones posicions per sumar uns punts molt importants de cara a l'objectiu d'un triomf vital per mantenir viu el somni europeu. El temps mort demanat per Dimitris Priftis ha tallat el parcial per igualar la situació al final dels primers deu minuts (23-23).
Alston s'ha estrenat en l'aspecte anotador quan ha sumat tres triples seguits. La defensa del Baxi Manresa també era més intensa i això permetia als bagencs obrir una primera escletxa significativa (33-24, minut 13). El Pallacanestro Reggiana volia igualar la situació des de la línia de tres. A l'anada, ja va demostrar la seva eficiència des d'aquesta distància i ho volia repetir al Nou Congost. L'encert exterior li ha permès igualar el marcador (38-38, minut 18). Els d'Ocampo resistien l'embat del rival que seguia castigant des dels 6,75 amb un total de cinc triples anotats només al segon quart. Massa ha trobat bones posicions sota el cèrcol. Han estat els punts que han decantat els darrers instants de la primera part (49-45).
Saint-Supéry i Obasohan han compensat els cinc punts que els transalpins han anotat a la tornada dels vestidors. La igualtat que hi havia al marcador afavoria els interessos del Pallacanestro Reggiana. Cheatham era un altre que castigava el Baxi Manresa des de la línia exterior (60-61, minut 26). Un triple de Reyes no ha canviat el rumb d'una confrontació que seguia un ritme que no interessava als bagencs. L'empat era la tònica dominant. Alston i Santi Vescovi han aparegut en un moment vital per marxar al darrer quart amb millors sensacions (75-71, minut 30).
El Baxi Manresa ha sortit amb decisió en l'intent d'aconseguir la victòria més àmplia possible. Una personal rebuda per Alston ha acabat amb una tècnica a Ocampo quan ha reclamat una sanció més que un simple falta. Ha estat una guspira que ha fet rugir el Nou Congost. Un llunyà triple del mateix Alston situava la distància entre els dos equips per sobre els deu punts (82-71, minut 32). El Pallacasnestro Reggiana ha volgut travar el partit. Els col·legiats han adoptat una solució salomònica quan han assenyalat tècnica tant a Alston com a Faried quan els dos jugadors s'han encarat. Per al nord-americà era la quarta personal. Els àrbitres han pres un protagonisme que mai haurien de tenir en un seguit de decisions controvertides. Com la de no assenyalar com a antiesportiva una falta soferta per Obasohan.
El Baxi Manresa ho seguia intentant per no acomiadar-se d'Europa a manca de la darrera jornada. Algunes jugades amb més cor que altra cosa. Novament Obasohan anotava per posar el seu equip amb deu punts al seu favor. Vitalli semblava sentenciar la sort europea del Baxi Manresa amb el catorzè triple italià. Quedaven 21 segons per finalitzar. El darrer atac local no ha tingut transcendència i el Pallacanestro Reggiana encara ha sumat dos tirs lliures d'una personal estalviable (96-90). Seguir a Europa queda pendent d'una carambola.
Incidències: Gatis Salins (Letònia), Georgios Poursanidis (Grècia) i Gintaras Maciulis (Lituània) han dirigit el partit. Han eliminat Derrick Alston, Cassius Winston i Kenneth Faried. El Baxi Manresa estarà molt pendent dimecres del partit que jugaran a Turquia el Petkim Spor i la Laguna Tenerife.