Durant aquests dies, 22 grups de 4t d'ESO dels instituts Guillem Catà, Oms i de Prat, la Salle, Lacetània, Institut Manresa Sis, Joviat i Lluís de Peguera, uns 550 alumnes en total, participen en la primera fase del FitJove un programa de promoció d'exercici físic en l'adolescència, promogut per l'Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), el Consell Català de l'Esport (CCE) de la Generalitat de Catalunya i, a Manresa, amb la col·laboració de la regidoria d'Esports.
L'objectiu del programa és crear una oferta atractiva d'exercici físic per adolescents, bàsicament condicionament físic o fitness, com a opció saludable d'ocupació del temps d'oci i especialment adreçat als que no practiquen esport amb regularitat.
El programa s'estructura en una primera fase en horari lectiu, que s'està desenvolupant aquests dies, i que consisteix en la participació de l'alumnat de 4t d'ESO en una sortida didàctica a un complex esportiu per conèixer la instal·lació (espais, maquinari, etc.) i fer un tastet de l'oferta d'activitats dirigides. Els set instituts que hi participen realitzen aquest tastet en les instal·lacions de les Piscines Municipals Manel Estiarte Duocastella, el complex esportiu Ateneu les Bases i al gimnàs DIR-Gimbe.
Posteriorment, el programa segueix amb una segona fase extraescolar que consisteix en què els adolescents que ho vulguin facin dues tardes a la setmana d'activitats dirigides en el centre esportiu adherit, pagant una quota reduïda (subvencionada). A partir del moment en què hi hagi inscrits suficients, les activitats dirigides són exclusives per als usuaris adolescents del programa i estan adaptades a la seva edat.
Tot i que el programa prioritza als alumnes de centres educatius que estiguin adherits al Pla Català d'Esport a l'Escola, s'ha obert a tots els instituts de la ciutat amb l'objectiu de donar a conèixer als i les adolescents de la ciutat una oferta atractiva d'exercici físic com a opció saludable pel seu temps d'oci i fomentar la participació dels que no practiquen cap esport, com a mesura de lluita contra l'abandonament esportiu i el sedentarisme.
Cinc-cents cinquanta alumnes de 4t d'ESO de Manresa fan un tast d'activitats dirigides de fitness
Esports
L'objectiu del programa és crear una oferta atractiva d'exercici físic per a adolescents
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
-
Publicat el
17 de novembre de 2022 a
les 16:07
Actualitzat el
17 de novembre de 2022 a les
16:12
Et pot interessar
-
Esports
El CE Manresa cau per 3-1 davant el Sant Andreu en un nou partit de pretemporada
-
Esports
El Kids&Us Manresa ja té definida la pretemporada 2026-27
-
Esports
Sant Fruitós recupera les activitats físiques per a la gent gran amb l'inici del curs
-
Esports
Els germans Sanllehí de Santpedor tanquen l'estiu de trial amb dos podis mundials
-
Esports
El CE Manresa s'emporta el Trofeu Vila de Gràcia després d'una tanda de penals agònica
-
Esports
Laia Font acaba 12a individual a l'Europeu i Espanya es classifica per a la final per equips
