El BAXI Manresa ja en té una al sac. Primera jornada, la del retorn a la Lliga Endesa, i primera victòria per als homes de Peñarroya. Una cistella de Renfroe en el darrer sospir va desempatar el partit, que havien neutralitzat els madrilenys amb un triplàs de Clavell. En l'inici del partit els manresans van sortir com un tren, amb un parcial de 0 a 11 que obligava a parar el partit als locals. Tot i això, l'encert dels joves de la casa aconseguia que el primer parcial es tanqués amb una diferència de només 2 punts.
En el segon quart els locals van aconseguir capgirar el marcador, amb un gran Darío Brizuela. Tot i això, els manresans no perdien en cap moment la cara al partit, amb bones actuacions de Renfroe, el més destacat, i Sakho sota les anelles.
La sortida en la segona meitat va ser de nou bona, tot i que els locals van arribar a tenir 10 punts d'avantatge, el Manresa responia i eren ara Vene i Pere Tomàs des del triple els qui retallaven diferències. Lundberg capgirava el marcador amb un 2 més 1, i el partit es decidiria en el darrer tram.
La sort va somriure el BAXI Manresa en el darrer quart, amb final igualat, on es va arribar després que els de Peñarroya portéssin la iniciativa durant el període. Muñoz i Toolson aconseguien cistelles al límit per seguir a davant, però els locals empataven per mitjà de Clavell amb un triplàs a falta de 15 segons. Renfroe va agafar la responsabilitat en la darrera jugada, i va anotar una safata que no va permetre reaccionar als locals, en un intent a la desesperada des de camp propi.A nivel mediático parecía que el regreso de Toolson a Manresa era la bomba. Y lo es. Pero a nivel deportivo me parece que tiene más impacto Renfroe con la escasez de bases de nivel que hay. Hoy ante el Estu 16 puntos, 6 asistencias y la canasta ganadora pic.twitter.com/D4rjOGyNwA
— Chema de Lucas (@chemadelucas) September 30, 2018
Joan Peñarroya deia a la roda de premsa posterior que "vull felicitar els meus jugadors per l'actutid que han mostrat, l'actitut que volem mostrar; partit d'alternances que hem començat molt bé amb accions defensives i ofensives; potser aquest bon inici ens ha despistat, han entrat al partit i ens han fet mal; ens ha castigat el rebot defensiu, i alguna situació de contraatac fàcil; l'equip no ha deixat de creure quan estava per sota en el tercer quart; hem aconseguit una bona distància, però els darrers minuts hem estat malament i s'ha solucionat al final; victòria molt important en la nostra estrena, contents, però amb un gran marge de millora".
- Resultats i classificació