El Baxi Manresa rep un dels exjugadors més estimats

Chima Moneke torna a la pista on va impulsar la seva carrera

Publicat el 12 de gener de 2024 a les 17:41
Actualitzat el 12 de gener de 2024 a les 17:54
Partit emotiu al Nou Congost. El Baxi Manresa rebrà el Baskonia (diumenge, 17.00h. Movistar Deportes 3) en el partit que inaugura la segona volta de la Lliga Endesa. Podria semblar un partit més dels molts que han disputat bagencs i vitorians. Per alguns, podria tenir el morbo d'enfrontar dos equips que es van jugar una plaça per a la Copa fins al darrer moment. Però tot això, queda en segon pla. El gran protagonisme recau sobre Chima Moneke que jugarà per primer cop al Nou Congost després d'haver-se convertit en un dels jugadors amb més impacte dels darrers temps per als aficionats del Baxi Manresa. 

El nigerià va realitzar una gran actuació quan va vestir la samarreta del Baxi Manresa la temporada 2021-22 i va impulsar una carrera que el va portar a l'NBA i l'Eurolliga. Després d'un any complicat, Moneke ha recuperat la seva millor versió al Buesa Arena. Però va aconseguir una cosa molt més important: l'estima d'una afició que no l'oblida i que sempre li desitjarà el millor. Pedro Martínez no creu que tot l'ambient que es pugui generar afecti Moneke. "Estarà encantat. Li agrada ser al focus i em va dir que li fa molta il·lusió venir a jugar aquest partit. No hi ha cap dubte que farà un gran partit", expressa qui va ser el seu entrenador. 

L'altre protagonista serà el mateix Martínez. El tècnic del Baxi Manresa arribarà als 1.000 partits dirigits a la Lliga Endesa. Serà el segon tècnic en convertir-se en mil·lenari i quedarà a 111 partits d'igualar Aíto García Reneses que lidera aquest rànquing. Davant l'efemèride, Martínez expressa que "espero que sigui un partit normal. És el millor que puc fer. És una celebració personal però en general estic més interessat en les celebracions de grup. Reconec que em fa il·lusió però no em vull distreure massa en això. Agraeixo les mostres de suport de tothom". L'entrenador del Baxi Manresa admet haver rebut molts missatges per WhatsApp o les xarxes socials felicitant-lo per aquesta fita. 

Juan Pablo Vaulet és la principal novetat en l'aspecte esportiu. L'ala-pivot argentí torna a la convocatòria després de gairebé tres mesos. "Veurem quina aportació tindrà perquè porta poc temps després d'haver tornat als entrenaments. Està recuperat de la lesió i ara esperem que tingui ritme", ha comentat Martínez. La resta de jugadors no ha tingut cap mena de problema. 

El Baskonia ha estat el protagonista negatiu de la primera volta de la Lliga Endesa. L'equip alabès s'ha quedat fora de la Copa quan acostuma a ser-ne un dels participants habituals. El canvi a la banqueta tampoc no ha donat als vitorians la regularitat que tenia altres anys. Dusko Ivanovic va substituir Joan Peñarroya a la vuitena jornada. Amb el terrassenc, el Baskonia va guanyar quatre partits i en va perdre tres. Amb el montenegrí, el balanç és de cinc victòries i cinc derrotes.

Totes aquestes dades no resten qualitat al conjunt basc. Ivanovic continua tenint a les seves ordres un arsenal de grans jugadors. Apart d'un Chima Moneke a ritme d'MVP, formen part de la plantilla del Baskonia Markus Howard, Tadas Sedekerkis, Matt Costello, Codi Miller-McIntyre i Vanja Marinkovic. Qualsevol d'aquests jugadors pot decidir un partit. Ja sigui assumint responsabilitats de forma individual com jugant col·lectivament. Els d'Ivanovic destaquen en triples anotats, rebots defensiu i anotació. Martínez considera el Baskonia "un equip superior a nosaltres. És un equip molt bo i està fent una Eurolliga fantàstica. Això ja demostra l'equip que tenen i els jugadors que tenen. Nosaltres hem d'intentar ser competitius sabent que tenen jugadors determinats com Moneke, Howard i Marinkovic. Però si fem bé les coses podem tenir alguna opció de competir". 

Fernando Calatrava, Luis Miguel Castillo i Alberto Baena xiularan el partit.

[noticia]113210[/noticia]