El BAXI Manresa vol reforçar les seves aspiracions europees a Treviso

Aquesta setmana hi haurà doble enfrontament davant l'equip italià

Publicat el 06 de març de 2022 a les 20:48
Actualitzat el 06 de març de 2022 a les 20:54
Sense temps per recuperar-se de l'esforç contra l'Urbas Fuenlabrada el BAXI Manresa juga un altre partit important. En aquest cas, contra el Nutribell Treviso (dilluns, 20.30h. Esport3 i DAZN) a la Basketball Champions League. Serà una setmana atípica per a l'equip bagenc. Primer, per jugar un partit en un dia tan poc habitual com el dilluns. Després perquè aquesta setmana hi haurà un doble enfrontament davant els italians. I després perquè el proper partit de Lliga Endesa no serà el cap de setmana sinó que també serà en dilluns.

Pedro Martínez va explicar després de l'últim partit de lliga que el seu equip no havia jugat bé i que això era culpa de no poder fer un bon treball diari. El BAXI Manresa no pot comptar amb Ismael Bako i Elias Valtonen per culpa de les lesions. A aquestes dues baixes s'hi ha el malestar que ha patit els darrers dies Rafa Martínez. Tot plegat ha fet que molts entrenaments quedessin reduïts a només nou jugadors. La manca de bons entrenaments incideix en el joc de l'equip i aquest és un dels principals temes de preocupació de Pedro Martínez. 

Dani Pérez ha lamentat el poc descans entre partit i partit. sense temps per descansar, el BAXI Manresa ha hagut de viatjar cap a Treviso i només arribar al seu destí l'equip ha fet un entrenament. El base atorga una gran importància als dos propers partits. "Anem amb un balanç d'una victòria i una derrota. Juguem contra el cuer del grup i som conscients que guanyar fora de casa en aquests moments és complicat. Però intentarem fer un bon partit i tornar cap a Manresa amb el 2-1", ha declarat Pérez.

El Treviso va ser un dels equips destacats del bàsquet italià temps enrere. Entre la dècada dels 90 i dels 2000 va guanyar cinc cops la seva lliga, set cops la copa i va jugar amb freqüència l'Eurolliga. Fins i tot, va arribar a jugar una Final Four al Palau Sant Jordi. Pel Palaverde hi van passar jugadors com Audie Norris, Toni Kukoc, Ricardo Pitis, Denis Marconato i Jorge Garbajosa i entrenadors com Ettore Messina i David Blatt. Però la marxa del seu històric patrocinador, la coneguda marca de roba Benetton, va ser un cop molt dur per a una entitat que no va poder evitar la seva desaparició l'any 2012.

La refundació del bàsquet a Treviso, actualment patrocinat per Nutribullet, no ha obtingut els mateixos resultats. Això no va impedir el seu retorn a la màxima categoria el juny de 2019. Format per jugadors no massa coneguts al panorama europeu, ocupa la zona baixa de la seva lliga. A la Basketball Champions League va quedar segon al seu grup i va classificar-ser per a la fase de vuitens de final després d'eliminar per la via ràpida el Lavrio grec. En aquesta fase, el Treviso suma dues derrotes en dos partits jugats. 

[noticia]102061[/noticia]