El Manresa no va deixar lloc a la sorpresa. Després d'una primera part que arribava al descans amb un justet 1-0, els homes de Dani Fernández es van exhibir en una segona part per emmarcar. Cinc gols en aquest període, alguns de traca i mocador (com també ho va ser el de Peña a la primera part), van deixar sense resposta un equip que va arribar al Congost amb els dents serrats, però que va sortir amb molts dubtes després de topar-se amb la crua realitat de la categoria. Després del partit, el Manresa no hauria de mirar-se el melic malgrat la golejada i el San Juan ja sap que no n'hi haurà prou amb la seva capsa de mistos de Can Sant Joan per sobreviure a una exigent 1ª Catalana.
L'inici del partit, els primers minuts, ja ens van donar pistes de com podria transcórrer l'enfrontament entre un clàssic de la categoria i un nouvingut. El Manresa es va apoderar de la possessió de la pilota, que la va saber moure amb més velocitat i criteri que feia quinze dies quan el Lloret visitava l'estadi. Les bones sensacions es van transformar en gol als 11 minuts, quan després d'un servei de corner des del cantó dret de l'atac manresà i un refús de la defensa visitant, la pilota quedava a peus de Peña qui, després d'un control orientat, engaltava un obús inapel·lable des de fora de l'àrea. Gol de traca.
El gol del Manresa no va esperonar, gens ni mica, un San Juan que seguia veient-les venir i que jugava molt per sota d'un rival que movia i movia la pilota. També és cert que les aproximacions a l'àrea montcadenca no es reproduïen massa sovint, malgrat el clar domini local. Als 24' una jugada de pissarra va estar a punt de convertir-se en el segon gol del matí. En la zona de tres quarts de camp Sergi Soler va servir en profunditat cap a Jhony, al carril dret, aquest va arribar fins a la línia de fons i va centrar cap el segon pal, on va aparèixer Rebollo per picar una pilotab amb el cap que Mampel va poder refusar amb els peus a corner.
Quan el primer període va entrar a la recta final, al darrer quart, el San Juan es va treure una mica la som de les orelles, va tenir més iniciativa i va arriscar quelcom més en atac. No obstant, al davant es va trobar un Manresa molt seriós en defensa, molt ordenat i contundent, i que no li va donar cap opció de somiar amb el gol de l'empat.
La represa no podia començar de millor manera pel Manresa. Una bona jugada col·lectiva dels deixebles de Dani Fernández la culminava el defensa central Enric Soriano, que engaltava un xut des de la mitja lluna de l'àrea que posava terra pel mig al marcador (47'). Gol, també, de traca. Poc després Rebollo s'adormia davant la porteria visitant i deixava escapar una gran oportunitat de sentenciar el matx (53'). Però el mateix Rebollo rectificava un minut més tard i rematava de cap un corner servit per Sergi Soler. Un cop de cap que acabava amb la pilota al fons de la xarxa defensada per Mampel. El Manresa començava a estar en estat de gràcia, pels gols i pel joc, i tres minuts després ho confirmava amb un altre gol de Rebollo. Dani Muela va veure com Mampel li treia una xut franc amb el peu, però Rebollo, molt atent, s'aprofitava del refús del porter per donar-li cos a la golejada .
Ara si que, arran del 4 a 0, el San Juan va treure l'orgull per pal·liar el monòleg que s'estava veient sobre el terreny de joc. I un parell de minuts més tard, després de treure's un corner pel cantó esquerra, Rubo anotava el que aleshores era gol de l'honor. El partit es va obrir molt més des d'aquell moment i les visites a ambdues àrees van sovintejar molt més. L'aposta més arriscada dels visitants la va saber aprofitar molt bé el Manresa, que va trobar (i també va saber fabricar) espais a la rereguarda del seu rival. Als 67' Jhony protagonitzava una carrera que el va dur fins a l'interior de l'àrea, però la seva finalització no va estar a l'alçada i va etzibar un xut creuat que va sortir per sobre del travesser, mentre un parell de companys esperaven la passada de la mort.
El 5 a 1 arribaria després d'una jugada per la dreta que culminaria Solernou, que es va ficar fins la cuina, amb una vaselina quasi sense angle que els llargs braços de Mampel no van poder evitar que es convertís en un altra gol de traca i mocador (71'). Quan encara s'assaboria la maneta per part local, el San Juan va sorprendre amb un corner que cap jugador manresà va poder evitar que es convertís en un dos contra ningú. La centrada a l'olla la va rematar de cap Baena al fons de la xarxa (73'). Després de quatre crits, el Manresa ja no li va donar cap més opció al seu rival. Creu i ratlla. La cirereta a la golejada la va posar Ricky amb un altre gol per emmarcar. El migcampista manresà va rebre una passada en profunditat, va encarar Mampel, a prop de la línia de fons, i va posar el peu com si fos un guant per etzibar una vaselina que va ser molt celebrada (com anteriorment la de Solernou) per una parròquia local que feia emmudir la sorollosa afició de Can Sant Joan. Gol de traca, de chapeau, golàs... Bon joc, ocasions, vuit gols... espectacle total al Congost. Que vinguin més com aquest.
Fitxa tècnica
Centre d'Esports Manresa
Sep
Moha
Bernat
Carles Blanch
Enric Soriano
Jhony
(Aguilera, 84')
Ricky
(Bolaji, 84')
Sergi Soler
(Roger Herms, 74')
Rebollo
(Solernou, 61')
Dani Muela
(Javi López, 61')
Peña
Unió Esportiva San Juan Atlético de Montcada
Mampel
Leo
Mono
Rubo
Vega
Edgar
(Víctor, 61')
Cristian
(Diego, 55')
Álvaro
Mellado
(Pau, 55')
Baena
Marcos
(Jose, 61')
Gols
1-0 (11'), Peña
2-0 (47'), Enric Soriano
3-0 (53'), Rebollo
4-0 (56'), Rebollo
4-1 (58'), Rubo
5-1 (71'), Solernou
5-2 (73'), Baena
6-2 (80'), Ricky
Àrbitre
Sr. Josep Mª Santiago Vicente, de la delegació de Tarragona. Va estar auxiliat per Francesc Roca Moliné i Bruno Córdoba Sánchez.
Targetes
Sergi Soler
//
Rubo
Álvaro
Camp
Estadi del Congost, 190 espectadors.
El Cd'E Manresa atropella el novell San Juan amb gols de traca i mocador (6-2)
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 18 de setembre de 2016 a les 18:56
Actualitzat el 18 de setembre de 2016 a les 22:22
Et pot interessar
-
Esports Manresa acollirà dissabte la primera jornada de la Lliga Espanyola d'Atletisme masculina
-
Esports Cameron Hunt és l'MVP de la vint-i-vuitena jornada de l'ACB
-
Esports El Baxi Manresa surt reforçat de la vint-i-vuitena jornada
-
Esports Diego Ocampo: «Vull agrair que els jugadors es juguin la salut per l'equip»