El 3r Mundial de Tir de carabina esportiva ja està en marxa des de les 9 del matí d'aquest dimecres a les instal·lacions del Club Tir Precisió Manresa a Bufalvent. La competició per equips es disputa avui i demà, mentre que la competició individual se celebrarà divendres i dissabte. Des de primera hora un total de 21 formacions de deu països lluiten per la medalla d'or del 3r World Rimfire Championship de carabina esportiva. Espanya, Portugal, Austràlia, França, Itàlia, Namíbia, Sud-Àfrica, Bèlgica, Regne Unit i Alemanya són els països participants i aporten entre un i tres equips (que és el màxim permès per cada Federació).
Accés gratuït
L'accés a les instal·lacions del Club Tir Precisió Manresa és gratuït i obert a tot el públic que tingui interès a seguir la competició. En l'acte d'inauguració del Mundial, el president del Club Tir Precisió Manresa, Xavier Llorente, ha donat la benvinguda a tots els participants i ha convidat el territori "a viure un esdeveniment inèdit i interessant que vol donar a conèixer el tir sense complexos". Per la seva part, l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha explicat que el Mundial situa la ciutat al mapa de competicions esportives de gran nivell i ha recordat que avui fa justament 26 anys de la inauguració dels Jocs Olímpics de Barcelona. En l'acte també ha intervingut el president de la federació de tir internacional (World Benchrest Shooting Federation), François Luciani.
El funcionament de la competició
Avui i demà els equips disposaran de tres tandes diàries de 30 minuts de tir des d'una distància de 50 metres. L'equip que obtingui una millor puntuació s'endurà la medalla d'or. L'equip estatal està format per deu tiradors entre els quals hi ha els especialistes del Club Tir Precisió Manresa, Josep Perarnau i Mercè Mas.
El World Rimfire Championship se celebra cada dos anys i és la primera vegada que es disputa a l'Estat (les dues primeres edicions van tenir lloc a Luxemburg i a Portugal, respectivament). La prova adquireix especial importància ja que Catalunya no organitza una competició de tir d'àmbit mundial des de finals dels anys 90 i anteriorment en el marc dels Jocs Olímpic de Barcelona, l'any 1992.
El Mundial de Tir de carabina esportiva s'estrena a Bufalvent amb la competició per equips
Un total de 21 formacions de deu països competeixen des d'aquest dimecres per equips, mentre que la competició individual se celebrarà divendres i dissabte
ARA A PORTADA
-
-
-
Txell Ferré brilla a Funchal amb quatre medalles al Campionat d'Europa de natació artística Pere Fontanals
-
Els pèsols i les tavelles protagonitzen el sopar de primavera de les Temporades Gastronòmiques del Bages a Artés Pere Fontanals
-
Els pagesos de la Catalunya Central celebren una collita de cereal «espectacular», però que pot ser «ruïnosa» pels preus Pere Fontanals
Publicat el 25 de juliol de 2018 a les 12:51
Actualitzat el 25 de juliol de 2018 a les 12:56
Et pot interessar
-
Esports Pintades a Sallent contra Joan Garcia pel seu possible fitxatge pel Barça
-
Esports El Baxi Manresa tanca la temporada amb un sopar de família
-
Esports La FCF fa jugar els minuts de temps afegit del Joanenc - Berga que va ser suspès al final de la pròrroga
-
Esports La Ignasiana tornarà el 20 de setembre amb recorreguts adaptats a tots els nivells
-
Esports Gran actuació de l'Avinent Manresa al Campionat de Catalunya sub18 amb cinc medalles
-
Esports La Pirinaica supera l'eliminatòria i es jugarà l'ascens a la lliga Elit contra el Júpiter (1-0)