
Un total de 14 persones (12 adults i 2 nens) han estrenat l'itinerari en bicicleta sobre el segle XIV. Aquest dissabte 29 d'octubre s'ha dut a terme la primera excursió de la cooperativa Manresana de Serveis amb Bicicleta (MBici).
El recorregut ha estat de 23 quilòmetres i ha permès descobrir les principals traces del segle que ha marcat més la història de la ciutat: l'ampliació de les Muralles, l'edificació de la Seu i d'hospitals i la construcció de la Sèquia.
A banda de les explicacions que han donat els guies d'MBici en cada emplaçament, els participants han gaudit de dues vistes guiades: la del Centre d'Interpretació del Carrer del Balç i la del Monestir de Sant Benet. L'excursió també ha inclòs dinar de picnic que s'ha fet a l'interior del Bosquet de Sant Benet.
D'aquesta manera, l'excursió suma dos atractius importants dins un sol paquet de visita. La bicicleta esdevé el primer mecanisme d'unió entre el Monestir de Sant Benet i l'oferta turística medieval de Manresa.
Aquesta primera convocatòria ha comptat amb la presència de 4 persones de Súria, 3 persones de Barcelona i la resta han estat manresans. La franja d'edat ha oscil·lat entre els 9 anys i els 75.
MBici he recollit peticions per fer-ho en un altre dia que no coincidís amb un pont de festes. Per aquest motiu, MBici reprograma l'excursió pel dissabte 19 de novembre.