Durant aquesta setmana, bona part de la plantilla del primer equip del BAXI Manresa ha passat a fer-se la revisió medicoesportiva al Cimetir, Centre Integral de Medicina Esportiva, Traumatologia i Rehabilitació de la Clínica Sant Josep. Per segon any consecutiu, tots els jugadors han hagut de fer la revisió en solitari seguint totes les mesures de protecció i seguretat necessàries arran de la Covid-19, un fet que ha suposat que el període de revisions s'hagi dilatat més del que és habitual.
Les revisions dutes a terme al Cimetir inclouen una valoració de la història clínica i esportiva, un estudi antropomètric, exploracions cardiològiques i proves d'esforç amb analitzador de gasos i mesurament d'àcid làctic per determinar l'estat físic de tots els jugadors.
Els jugadors Rafa Martínez, Yankuba Sima, Dani Garcia, Guillem Jou, Dani Pérez, que ja eren a Manresa, van ser els primers a passar revisió. Aquest dijous va ser el torn dels nous fitxatges com Janis Berzins, Vasilije Pusica i Marcis Steinbergs.
[h3]Dr. Pedro Rodríguez, metge amb una àmplia visió esportiva[/h3]
La revisió que es realitza al Centre de Medicina de l'Esport està supervisada pel Dr. Pedro Rodríguez Saavedra, nou professional del CIMETIR amb una reconeguda experiència en medicina esportiva. La seva trajectòria com a metge de diverses disciplines esportives és clau per oferir unes revisions ajustades a les necessitats més específiques de cada esport i per dotar el Cimetir d'un equip de professionals encara més transversal.
[h3]Conveni de col·laboració[/h3]
D'acord amb el conveni existent entre les dues entitats, la Fundació Althaia és la institució que assumeix la responsabilitat dels serveis mèdics del Bàsquet Manresa, inclòs el primer equip.
El conveni de col·laboració entre les dues institucions inclou serveis destacats com les revisions medicoesportives dels jugadors del primer equip, el seguiment de lesions durant la temporada o les revisions a l'equip base a uns preus especials.
Els jugadors del BAXI Manresa superen les revisions medicoesportives al Cimetir
L'equip iniciarà dilluns la pretemporada amb el primer entrenament, després de passar amb èxit les proves
ARA A PORTADA
-
«Ampliem contenidors i freqüències al Barri Antic, però també empaitarem més els incívics» Pere Fontanals
-
Manresa commemorarà els 50 anys de les últimes detencions franquistes amb un programa coral Pere Fontanals
-
-
-
El Clam 2025 se centra en la memòria democràtica i alerta sobre el ressorgiment del feixisme Pere Fontanals
Publicat el 06 d’agost de 2021 a les 11:43
Actualitzat el 08 d’agost de 2021 a les 18:54
Et pot interessar
-
Esports Marcis Steinbergs continuarà dos anys més al Baxi Manresa
-
Esports El CE Manresa fitxa el jove central Pau Guillén i promou Mor Diop al primer equip
-
Esports El primer equip del CE Manresa supera les revisions mèdiques abans d'afrontar la temporada
-
Esports Diego Ocampo renova amb el Baxi Manresa fins el 2028
-
Esports Txell Ferré aconsegueix el seu segon bronze als Mundials de Singapur
-
Esports Ja es coneixen els candidats a la 54a edició de la Nit de l'Esportista de Manresa