Més de 50 infants amb discapacitat intel·lectual, pluridiscapacitat i autisme han participat a la 2a Cursa infantil Adaptada que s'ha celebrat a Manresa, organitzada per Ampans, conjuntament amb l'Ajuntament de Manresa, l'Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet i la UManresa-FUB.
Els infants han corregut distàncies de 20, 40 i 70 metres, segons han escollit, amb sortides de quatre participants agrupats per edats, independentment de les seves capacitats o dels suports necessaris per a la seva participació. Es tracta d'una cursa pensada perquè els nens i nenes amb discapacitat puguin viure l'experiència i gaudir-la al seu ritme i amb les adaptacions que siguin necessàries. Els participants poden escollir, si ho volen, una franja horària amb menys estímuls sonors, si vol dur o no dorsal o deixar la cursa si ho vol. A més, s'ha habilitat un espai tranquil per garantir la comoditat dels participants durant l'activitat, i serveis com aparcament per a les famílies i lavabos adaptats.
Les Curses Infantils Adaptades que ja es fan per tot Catalunya van néixer a partir de la iniciativa d'una mare a la que s'hi van sumar altres famílies, col·lectius i entitats, amb l'objectiu de promoure la inclusió i l'esport adaptat, així com avançar cap a la igualtat d'oportunitats de participació en l'oferta d'activitats esportives i d'oci a la ciutat.
En aquesta ocasió, Ampans ha treballat conjuntament amb la comunitat educativa del territori. La Cursa organitzada per Ampans i l'Ajuntament de Manresa, ha comptat enguany amb la col·laboració d'alumnes de Màrqueting i publicitat de l'Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet, que han treballat en la creació del lema de la cursa i la samarreta Actitud sense límits, diversió sense fi. També ells han estat els impulsors de cercar ambaixadors de la cursa, amb l'actor i monologuista Marc Buxaderas, i l'atleta Adnan Almousa, que han acompanyat als participants de la cursa en l'entrega de medalles. La cursa també té el suport i la col·laboració del Centre de Recursos TEA, i ha comptat un any més amb la Fundació "la Caixa", Bonpreu i Forn Rovira, entre altres.
La segona edició s'ha fet a l'espai FUB4 i Upetita, i ha comptat amb tallers de màgia, a càrrec del Màgic Pol, dansa inclusiva i activitats sensorials, per completar una matinal plena d'emoció, il·lusió i somriures. 
							
																					
														
								Emoció i diversió a la 2a Cursa infantil Adaptada de Manresa, amb més de 50 infants
L'actor i monologuista Marc Buxaderas i l'atleta Adnan Almousa han estat els ambaixadors de la cursa
ARA A PORTADA
- 
													
													
															  
- 
													Sant Fruitós adquireix tota la finca de Can Figueras per ampliar el Bosquet i crear la Casa-Museu Pere Fontanals  
- 
													
													
															  
- 
													Èxit del Gastrorecup a Manresa: 80 comensals i 1.600 euros per la Fundació del Convent de Santa Clara Pere Fontanals  
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
Publicat el 20 de maig de 2023 a les 15:23
										Actualitzat el 20 de maig de 2023 a les 15:31
									
								Et pot interessar
- 
												 Esports
												El Baxi Manresa busca ressorgir davant el Surne Bilbao Basket Esports
												El Baxi Manresa busca ressorgir davant el Surne Bilbao Basket
- 
												 Esports
												El CE Manresa visita el Can Vidalet per treure's el mal gust de boca de la Copa Catalunya Esports
												El CE Manresa visita el Can Vidalet per treure's el mal gust de boca de la Copa Catalunya
- 
												 Esports
												El Covisa Manresa busca redimir-se a València amb múltiples baixes Esports
												El Covisa Manresa busca redimir-se a València amb múltiples baixes
- 
												 Esports
												Synergy Racing Team fa història amb un podi a la MotoStudent Esports
												Synergy Racing Team fa història amb un podi a la MotoStudent
- 
												 Esports
												Sant Fruitós de Bages dona el tret de sortida al cicle de marxa nòrdica amb 160 participants Esports
												Sant Fruitós de Bages dona el tret de sortida al cicle de marxa nòrdica amb 160 participants
- 
												 Esports
												Santpedor estrena un nou espai de joc a la zona de la Serreta Esports
												Santpedor estrena un nou espai de joc a la zona de la Serreta

 
															 
															 
															 
															 
															