Setanta-cinc participants amb nou banderes diferents, dels quals tres Grans Mestres, dos Mestres Internacionals, tres Mestres FIDE, tres Mestres Catalans i una mitjana de 1.657 punts d'ELO FIDE. Aquestes són les grans xifres que va assolir la reeixida primera edició de l'Obert Internacional d'Escacs Actius Fundació Joviat que es va celebrar el passat dissabte a les instal·lacions de l'escola Joviat de Manresa.
El torneig, que estava inclòs dins el Circuït Català d'Oberts Internacionals, es va disputar a nou rondes de quinze minuts amb cinc segons d'increment per jugada. La direcció va anar a càrrec de Jordi Lladó i l'arbitratge a càrrec de l'àrbitre internacional Miguel Ramos, assistit per l'àrbitra catalana Alexandra Muratet.
En el vessant competitiu Karem Movsziszian, el GM armeni del Sant Andreu establert a Manresa, es va alçar amb el triomf després de batre a la darrera ronda el també GM Josep Oms (Monzón) i anotar 8 dels 9 punts possibles. La segona posició va ser pel GM argentí Leandro Krysa (Mollet CE), amb 7,5 punts. El tercer classificat va ser l'IM Pere Garriga, també del Mollet, amb 7 punts. També cal destacar el 5è lloc (6,5 punts) del IM colombià Jorge A. González (Figueres CE), resident a Sant Joan de Vilatorrada i el 14è lloc (6 punts) del manresà i Mestre Català Juli Pérez (Catalònia EC).
En les categories de promoció hi van haver trenta-tres participants, força d'ells d'entre els millors catalans de les seves categories, incloent els campions d'Espanya sub-9 Daniel Salinas, sub-12 femenina Aramí Lobo i sub-18 Gerard Ayats. Van resultar guanyadors en les diferents categories: 1r Sub-16 Josep Maria Ribera del Geva-Cea CE amb 6 punts; 1r Sub-14 Sergi Prats del CE Llinars amb 5,5 punts; 1r Sub-12 Roger Bernadó del Colón Sabadell Chessy amb 6,5 punts; 1r Sub-10 Arnau Muntal del Cerdanyola Vallès CE amb 5,5 punts i 1r Sub-8 Oriol Nàjar del Fundació Joviat amb 2,5 punts. El millor local va ser Èric Iborra (Fundació Joviat), que va sumar 4 punts i es va classificar en 42a posició, aconseguint victòries contra rivals com Daniel Salinas i Pol Ortiz, 1r i 3r classificats del campionat de Catalunya Sub-10. Finalment, en categoria sènior S60 va resultar vencedor en Josep Creus (Navarcles CE) amb 5,5 punts.
En l'acte de lliurament de guardons els organitzadors van mostrar la seva satisfacció per la bona participació assolida i van emplaçar els presents a participar a la segona edició de l'Obert l'any vinent, amb la intenció de consolidar-lo dins del Circuit Català d'Oberts Internacionals. Van ser presents a l'acte el regidor d'esports de l'Ajuntament de Manresa, Sr. Jordi Serracanta, el director d'innovació de l'Escola Joviat, Sr. Jaume Sensat, i la Secretària General de la Federació Catalana d'Escacs, Sra. Teresa Muñoz. Tots van destacar la bona feina duta a terme pels responsables de la secció d'escacs de Fundació Joviat i es van pronunciar a favor de donar continuïtat al torneig.
Èxit del primer Obert Internacional d'Escacs Actius Fundació Joviat
Amb la participació de tres Grans Mestres, dos Mestres Internacionals, tres Mestres FIDE, tres Mestres Catalans
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 23 de setembre de 2018 a les 19:17
Actualitzat el 23 de setembre de 2018 a les 19:20
Et pot interessar
-
Esports Manresa acollirà dissabte la primera jornada de la Lliga Espanyola d'Atletisme masculina
-
Esports Cameron Hunt és l'MVP de la vint-i-vuitena jornada de l'ACB
-
Esports El Baxi Manresa surt reforçat de la vint-i-vuitena jornada
-
Esports Diego Ocampo: «Vull agrair que els jugadors es juguin la salut per l'equip»