.jpg)
La Bruixa d'Or ha fet un partit molt dolent a Fuenlabrada. Foto: F. Martínez
La Bruixa d'Or no ha estat a l'alçada en un dels partits més importants de la temporada. Ni per encert ni per actitud. L'equip bagenc només ha existit els primers cinc minuts al pavelló Fernando Martín. Després, el Montakit Fuenlabrada ha dominat el partit com ha volgut liderat per un Andy Panko estel·lar. Més preocupant que la derrota és la imatge que han transmès els manresans. A més, la diferència deixa molt difícil el bàsquet average en cas d'hipotètic empat a final de temporada. Les estadístiques han estat sagnants. La valoració ha acabat 114 a 55 i el rebot 43 a 25.
Pedro Martínez ha tret per començar Davin White, Roger Grimau, Ben Dewar, Zelko Sakic i Dimitris Haritopoulos. Andrés Rodríguez, Jimmy Baron, Andy Panko, Daniel Clark i Jaleel Akindele han estat els escollits per Luis Casimiro al Montakit Fuenlabrada. L'intercanvi ha estat la tònica dominant els primers minuts amb un Sakic que era el jugador més encertat de cara a cistella. Un contraatac culminat per White ha donat el primer avantatge a La Bruixa d'Or (6-8, minut 5). Els atacs superaven les defenses i tots dos equips anotaven amb una certa fluïdesa. Fins que tres jugades estúpides han rellançat uns locals que han aconseguit cinc punts de marge (17-12, minut 7). Pedro Martínez ha demanat temps mort. Però aquesta interrupció ha beneficiat els locals que han seguit incrementant la seva renda davant la mala defensa bagenca. En total, un parcial de 15-0 que han trencat Fotu (26-14, minut 10). La Bruixa d'Or seguia espessa en atac i el Montakit Fuenlabrada dominava el rebot. Afortunadament, els madrilenys s'han contagiat dels errors bagencs i, com a mínim, el seu avantatge no creixia. Fins que Panko ha assumit tot el pes del seu equip en atac. El nord-americà feia el què volia sense que ningú el pogués aturar (18 punts i 25 de valoració). El 44-27 del descans era millor resultat del què transmetien les sensacions.
Clark ha anotat de tres només començar la segona part. La Bruixa d'Or seguia abusant del triple sense encert i els de Luis Casimiro capturaven tots els rebots. Els manresans han trigat tres minuts a anotar els primers punts del segon període. Però no s'intuïa cap canvi en la dinàmica de partit. Grimau intentava tirar del carro però el barceloní estava massa sol. La diferència no feia més que créixer i el via crucis semblava inacabable (64-38, minut 30). La diferència ha superat els trenta punts al quart definitiu sense que l'escenari canviés ni una engruna. Luis Casimiro esperonava els seus jugadors conscients que el bàsquet average pot ser important a final de temporada. O sigui, que de maquillatge al marcador, res de res. Només han maquillat els seus guarismes Sakic i White quan ja era massa tard. El 90-64 final obliga a prendre'n bona nota.
Aquesta dolorosa derrota manté La Bruixa d'Or en última posició de la lliga Endesa amb només dues victòries. Els resultats dominicals marcaran la distància amb la salvació. Però en aquests moments, el més necessari és recuperar sensacions per enfrontar-se davant l'UCAM Múrcia. Serà el proper dissabte al Nou Congost a dos quarts de nou del vespre. Es podrà veure en directe per Esport3.