La defensa de l'Assignia torça l'Estudiantes al segon temps (67-77)

San Miguel i Slokar són els màxims referents d'un equip que es torna a basar en la feina col·lectiva. Les lesions no afecten la moral d'un grup que ha aixecat quinze punts en contra. Els nou punts encaixats al tercer quart mostren el gran nivell ofensiu que està assolint el conjunt manresà

Publicat el 13 de gener de 2011 a les 22:01

L'Assignia ha vençut a Madrid amb una gran defensa. Foto: Emilio Cobos

La gran defensa de l'Assignia Manresa a la segona part ha permès al conjunt manresà sumar una important victòria, la sisena de la temporada. Ni les baixes han espantat un equip que obté el seu màxim rendiment contra els conjunts de la seva lliga. Com ja era sabut, l'Assignia Manresa no ha pogut comptar amb Alfons Alzamora i Álex Hernández que ni tan sols han viatjat a Madrid. Dani López, malgrat desplaçar-se, tampoc ha jugat i Román Montañez ha hagut de fer de base en diverses fases del partit. Jordi Grimau i Sergiy Gladyr han pogut actuar amb normalitat. Pierre Oriola i Albert del Hoyo han entrat de nou a la convocatòria i el suec Marcus Erikkson ha tornat a l'equip després de diverses jornades sense ser convocat. Minuts abans de l'inici de la confrontació, els dos equips han mostrat una pancarta de suport a Haití.

Els primer deu minuts han estat marcats per la igualtat, sense que cap equip pogués escapar-se al marcador. Uros Slokar ha estat l'encarregat d'inaugurar el marcador des de la línia de tir lliure. El pivot eslovè ha estat el principal argument ofensiu de l'Assignia Manresa amb un total de set punts en aquest període. Welsh i Carner-Medley no s'han volgut quedar enrere en uns minuts on les defenses eren inexistents. Però l'home més perillós dels estudiantils era Daniel Clark. El britànic, pretès per l'Assignia Manresa aquest estiu, ha anotat set punts consecutius en el primer intent de l'Estudiantes d'escapar-se al marcador. Però un triple de Gladyr ha mantingut el conjunt manresà dins el partit. Els primers deu minuts s'han tancat amb 21-18 pel conjunt local.

Un 8-0 de sortida al segon quart convidava al pessimisme a l'Assgnia Manresa. Entre Clark i Gabriel han disparat l'Estudiantes al marcador (29-18). Dues cistelles de San Miguel i Gladyr han provocat el temps mort de Luis Casimiro. L'extècnic manresà ha tret profit d'aquesta aturada ja que els seus jugadors han començat a anotar amb facilitat. Granger, Jasen i Carner-Medley feien mal a la cistella manresana. El conjunt madrileny ha obtingut una màxima renda de quinze punts (41-36). Un 2+1 d'Uros Slokar i un nou triple de Sergiy Gladyr han acostat l'Assignia Manresa però l'Asefa Estudiantes no s'ha deixat intimidar i ha acabat la primera part amb onze punts d'avantatge (45-34).

Però el pessimisme del segon quart s'ha transformat en optimisme a la tornada de vestidors. Un 2-9 per a l'Assignia Manresa ha acostat en conjunt manresà al marcador i Luis Casimiro ha tornat a aturar el partit. Però en aquesta ocasió els madrilenys no n'han tret el mateix profit que a la primera part. Els manresans seguien centrats amb la seva feina i un triple d'Àlex Llorca ha capgirat el marcador (51-53 minut 28). La defensa manresana ha estat excel·lent durant aquests deu minuts i el parcial ha estat de 9-26. L'Assignia Manresa s'ha plantat al final del tercer quart amb sis punts de renda (54-60).

Els darrers deu minuts han començat amb nerviosisme a ambdues bandes. Els errors predominaven per damunts els encerts. Però els manresans continuaven administrant el seu avantatge i, com a mínim, controlaven el rebot defensiu. Però malgrat les errades, un triple de Gladyr ha donat una màxima renda a l'Assignia Manresa (60-68 minut 37). Ha estat el cop de gràcia. Jasen ha respost des dels 6,75 però Montáñez també ha anotat de tres (63-71). L'Estudiantes ha estat incapaç de reaccionar i ni les faltes personals comeses han aturat els jugadors manresans. Al final, victòria al Palau d'Esports de Madrid per 67-77.

Aquesta victòria manté l'Assignia Manresa en quinzena posició igualat precisament amb l'Estudiantes. Tots dos conjunts sumen sis victòries i deu derrotes. Però les dades més importants són dues. En primer lloc, el conjunt manresà obre un escletxa de dues victòries sobre el descens que marca el Bàsquet Menorca. I l'altra és que l'Assignia Manresa ha derrotat tots els rivals directes amb qui s'ha enfrontat fins ara.

Diumenge hi ha una nova cita important al Nou Congost. El Bàsquet Menorca, l'únic rival directe amb qui li manca jugar a l'Assignia Manresa, serà el rival en un partit, novament, importantíssim. Serà a dos quarts d'una del migdia i es podrà veure a través d'ACB360 i escoltar per Ràdio Manresa.

Estadístiques del partit

Resultats i classificació