
La pluja ha respectat el partit fins al minut 75. Foto: José Antonio Sánchez
El Manresa tindrà l'oportunitat, quan es posin d'acord ambdós clubs o quan ho marqui la FCF, de revertir la situació en un derbi contra l'Avià que va quedar marcat pel gol de Pablo Mitjans a la primera part i per una pluja que va negar el municipal Alfons Gonfaus a manca de 15 minuts i mig pel final. Fins el moment de la suspensió es va viure un derbi en que a la primera part l'Avià va posar més carn a la graella que un Manresa que no va trobar el seu lloc sobre el verd d'Avià. A la represa el Manresa va dur la iniciativa i va apropar-se en diverses ocasions pels dominis de Marc, però tan sols una falta directa executada per Sergi Soler, que va llepar l'escaire de la porteria local, va poder trencar la superioritat en el marcador que fins aquell moment exercia l'Avià.
Com dèiem, a la primera part l'Avià va tenir més protagonisme. No tan sols en atac, que encara que va gaudir de poques ocasions per marcar, al menys les va tenir, sinó que a més a més va posar més intensitat sobre el terreny de joc davant un Manresa que no va poder fer gaires progressions ofensives degut a la pressió exercida pels homes d'Oliver Ballabriga. Als 12' Peke feia el primer xut amb perill sobre la porteria de Romans, però aquest, molt atent, va poder treure la pilota amb una bona intervenció al costat del pal. Aquesta jugada va ser el preludi del que va arribar un parell de minuts més tard. Una sacada de banda al cor de l'àrea visitant la va refusar la defensa manresana, però la pilota va caure a peus de Pablo, qui, des de la mitja lluna de l'àrea, va etzibar un xut que va tocar la part inferior del travesser i va morir al fons de la porteria de Roman.
El Manresa intentava una i altra vegada arribar a la zona d'avantguarda, però de vegades les imprecisions en les passades, de vegades el controls deficients i, sobre tot, la pressió i la intensitat del seu rival va impedir que la porteria de Marc passés per cap moment de perill. Ans el contrari, qui va gaudir d'una ocasió clara per moure de nou el marcador va ser el sallentí Arnau Ruiz, que va rematar de cap una altra sacada de banda que va anar al cor de l'àrea gran. La rematada va passar a tocar del pal dret de la porteria defensada per Roman (42').
A la represa el Manresa va anar per feina. Feia córrer la pilota amb més desimboltura que a la primera part i superava amb certa facilitat l'entramat defensiu que li plantejava el seu rival des de la zona de creació. Això no obstant, als homes de Dani Andreu li va mancar rematada. Però es palpava que de continuar en aquesta línia tard o d´hora arribaria el premi d'un gol que obrís un nou partit. Qui més a prop ho va tenir, el gol, va ser Sergi Soler amb un llançament de falta que va vorejar l'escaire de la porteria defensada per Marc, als 74 minuts i mig. Però la pluja i la calamarsa, que ja feia molts minuts que s'albiraven, van treure el cap sobre Avià i li van fer la guitza a tothom, sobretot a un Manresa que es veia amb les idees més clares en aquell moment del partit. No hi va haver temps per més. Corredisses cap els vestidors i a esperar que es designi dia i hora per intentar una remuntada que, malgrat que només es juguin poc més de quinze minuts, que ningú dubti que es pot aconseguir.
Fitxa tècnica
Unió Esportiva Avià
Marc
Toni Liria
Roger
Miki López
Gigi
Uri Martínez
(Youssef, 61')
Arnau Ruiz
Béjar
Peke
(Joan Noguera, 72')
Pol Pintó
Pablo
Centre d'Esports Manresa
Roman
Balboa
Solernou
Pereira
Ricky
(Mario Villaescusa, 61')
Noah
Maturana
(Kevin, 45')
Jhonattan
Sergi Soler
Moha
Ribera
(Vicente, 45')
Gol
1-0 (14'), Pablo
Àrbitre
Sr. Carmona Martínez, de la delegació de l'Anoia;
Auxiliat per Martí Rovira i Galera Ferrer.
Targetes
Roger
Miki López
Arnau
Peke
//
Solernou
Ricky
Jhonattan
Ribera
Camp
Municipal Alfons Gonfaus, 150 espectadors.