Imatge d'arxiu d'un Joventut-Manresa. Foto: Surralles
La lliga ACB es reprèn aquest cap de setmana després de l'aturada per la copa del rei. L'Assignia Manresa rebrà el DKV Joventut al Nou Congost en una nova sessió matinal. La infermeria manresana es va buidant i només Alzamora és baixa segura. Gladyr serà dubte fins a darrera hora mentre que Llorca s'ha recuperat en un temps rècord. Malgrat això, el club manresà ha decidit fer fitxa a Billi Baptist. El nord-americà ja fa dies que s'entrena al Bages amb un rendiment satisfactori. Caldrà veure si la seva incorporació és valuosa per l'equip menys anotador de l'ACB. L'Assignia Manresa suma quatre derrotes consecutives i necessita guanyar per allunyar-se de la zona de perill.
El DKV Joventut arriba a Manresa després de ser eliminat a la primera ronda i immers en una greu crisi econòmica. El club badaloní va acollir-se a la llei concursal després d'acumular un deute de quinze milions d'euros. Aquesta setmana jugadors i tècnics han acordat amb la directiva cobrar només un 50% de les seves retribucions i ajornar l'altra meitat fins que es regularitzi la situació econòmica de l'entitat. El club badaloní és un dels que ha reconegut no estar al dia amb els seus jugadors. En aquesta llista no hi figura l'Assignia Manresa. A nivell esportiu, el DKV Joventut ocupa la vuitena posició amb onze victòries i nou derrotes. A les darreres cinc jornades, els badalonins han guanyat dos partits i n'han perdut tres. Les lesions també han fet estralls a la penya. English i Norel són baixa de llarga durada i no poden ser substituïts si no ho autoritza l'administrador judicial.
Pepu Hernández disposa d'una de les plantilles més joves de l'ACB. A la posició de base compta amb Rusell Robinson i Josep Franch. El nord-americà és el típic base elèctric capaç del millor i del pitjor. Franch és un producte de la factoria badalonina que també s'ha mostrat irregular durant aquest curs. Amb Carl English fora de combat, la responsabilitat anotadora recau sobre Jelenik, Pere Tomàs i Hosley. El txec Jelenik ha guanyat pes específic dins l'equip i als dos darrers partits han tingut actuacions destacades. Tomàs n'és el capità amb només vint-i-un anys mentre que Hosley és qui aporta experiència al joc exterior. El principal perill del DKV Joventut és la parella interior. Tant Jordi Trias com Will McDonald s'han reivindicat a Badalona després d'una darrera temporada discreta al Barça i Gran Canaria respectivament. Jaume Ponsarnau, tècnic de l'Assignia Manresa, ha declarat que l'enfrontament entre Slokar i McDonald serà una de les claus de l'enfrontament. També jugadors joves i sortits del planter són els encarregats de donar descans als pivots titulars. Dimitri Flys es troba davant la seva darrera oportunitat de reenganxar-se al bàsquet de primer nivell mentre que Nacho Llovet comença a treure-hi el cap.
El partit entre Assignia Manresa i DVK Joventut començarà a dos quarts d'una del migdia i serà transmès en directe per Esports3. El balanç entre manresans i badalonins a Manresa es lleugerament favorable al conjunt local: tretze victòries, dotze derrotes i un empat. Les tres darreres temporades, però, la victòria ha marxat cap a Badalona. La darrera victòria manresana la trobem la temporada 2005/06 quan es van imposar per 79-75 amb una gran actuació de Phil Ricci. Només Dimitri Flys sobreviu d'aquell partit.
L'Assignia rep el DKV Joventut amb el reforç de Baptist
El nord-americà ja fa dies que s'entrena al Bages amb un rendiment satisfactori
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de febrer de 2011 a les 15:12
Et pot interessar
-
Esports Diego Ocampo: «Em preocupa més el joc de l'equip que la classificació»
-
Esports El CE Manresa tanca la temporada amb victòria al camp de l'Europa B (0-2)
-
Esports Jornada rodona per a la Pirinaica, que depèn d'ella mateixa per ser a la promoció d'ascens (1-2)
-
Esports Meritxell Soler queda segona a la Cursa d'El Corte Inglés en un final d'infart
-
Esports El Motor Munich Cadí Manresa perd a Saragossa i queda fora de la fase d'ascens a Segona FEB (79-66)
-
Esports El CF Cardona empata a Alpicat i haurà de esperar per confirmar l'ascens (1-1)