L'Assignia rep un Regal Barça centrat en l'Eurolliga

Les quatre victòries de marge sobre el descens donen tranquil·litat als manresans

Publicat el 26 de març de 2011 a les 10:55

L'Assignia afronta el partit amb el Barça amb tranquil·litat. Foto: M. A. Chazo

La victòria a Granada de fa set dies ha de donar la tranquil·litat necessària a un Assignia Manresa que afronta la part final de temporada amb optimisme. Les quatre victòries de marge sobre el descens haurien de ser suficients per continuar una temporada més a l'ACB. Però fins que les matemàtiques no ho certifiquin cal seguir sumant. El conjunt manresà intentarà aprofitar el fet que el Regal Barça estigui centrat en el play-off d'Eurolliga per donar la sorpresa. La derrota de l'equip blaugrana contra el Panathinaikos el passat dijous és una pressió afegida per als de Xavi Pascual, que jugaran els partits més importants de la temporada la setmana vinent. Els del Bages hauran d'estar atents per aprofitar qualsevol indici de relaxació per part del Barça. L'Assignia Manresa té encara el dubte, més que seriós, de Milan Majstorovic. La resta de la plantilla, amb més o menys molèsties, estarà a disposició de Jaume Ponsarnau.

Centrat o no en l'Eurolliga, el Regal Barça surt sempre com a favorit i disposa de la plantilla més compensada d'Europa. Víctor Sada ha aconseguit el lloc de base titular i la seva aportació ja ha estat vital en molts partits. Sada ha enviat a la banqueta a Ricky Rubio. El jove jugador masnouenc no viu la seva millor temporada però la seva grapa continua intacta. Per si hi hagués algun problema en la direcció, Xavi Pascual disposa de Jaka Lakovic. L'eslovè alterna la posició de base i escorta i s'ha especialitzat en desembussar partits des de la línia de 6,75. El joc exterior el lidera Joan Carles Navarro, un any més un dels principals anotadors de l'ACB. Navarro ha trobat en Alan Anderson un gran aliat. El nord-americà és una de les revelacions de la competició després de substituir Pete Mickael, primer lesionat i després malalt. Roger Grimau i Joe Ingles completen la rotació exterior del Regal Barça. Però la principal fortalesa del conjunt blaugrana és el joc interior. Kosta Perovic s'ha unit a Ndong, Vázquez, Lorbek i Morris per completar un quintet d'autèntic luxe.

En la memòria col·lectiva encara hi queda el partit de fa dues temporades que es va resoldre després de quatre pròrrogues. Com a dada curiosa, aquell enfrontament també es va produir a la jornada 27 i amb el Regal Barça immers en un play-off de quarts de final de l'Eurolliga. La resta de la jornada és propícia perquè l'Assignia Manresa conservi el seu avantatge respecte els seus màxims rivals. El Menorca Bàsquet rep el Caja laboral, el CB Granada visita Bilbao i el Meridiano Alacant es desplaça a Badalona. L'Assignia Manresa - Regal Barça serà retransmès per Manresainfo.cat a través de twitter el diumenge a partir de 2/4 d'1.