L'Assignia viatja a València amb el debut d'Splitter a casa

Nou retrobament entre el club del Bages i Rafa Martínez

Publicat el 26 de novembre de 2011 a les 11:45
L'Assignia va tancar la temporada passada a València. Foto: M.A.Polo

L'Assignia Manresa viatja a València després d'encaixar per primer cop dues derrotes consecutives en aquesta Lliga Endesa. I ho fa per enfrontar-se a un gran com el València Bàsquet que la darrera setmana ha estat motiu de molts comentaris per la incorporació del brasiler Tiago Splitter. Posar-se amb un balanç negatiu no seria per esquinçar-se les vestidures però una victòria seria un gran cop moral per afrontar els dos partits consecutius que els bagencs disputaran al Nou Congost contra Blancos de Rueda i Lucentum Alacant.

La setmana a l'Assignia Manresa ha estat un xic més tranquil·la que l'anterior marcada per la lesió de Montañez i els de salut de Hanga. Román Montañez s'ha recuperat de la seva lesió i, malgrat no estar al 100%, estarà a disposició de Jaume Ponsarnau. Adam Hanga es troba bé però ara qui està afectat per un virus estomacal és Álex Hernández. El base murcià serà dubte fins a darrera hora. Jaume Ponsarnau no fas cas dels problemes físics que han patit diversos jugadors del València Bàsquet i considera el partit molt difícil davant la qualitat de l'equip rival. A Tiago Splitter, Ponsarnau el defineix amb un senzill "és dels millors pivots que juguen a Europa" tot i que considera un error centrar-se només amb el brasiler. El tècnic targarí no estalvia elogis per a la resta de jugadors valencians i afegeix que "Rafa Martínez és un dels millors escortes de la competició i Nando de Colo té molt talent". Sobre Rodrigo San Miguel opina que "un jugador que encara no és capaç de demostrar tot el què sap fer perquè ha de passar per un procés d'adaptació a un nou rol, on té menys minuts però segur que ell té moltes ganes de demostrar coses".

El València Bàsquet suma una victòria més que l'Assignia Manresa. Enguany ha perdut dos partits a casa contra Barça Regal i Lucentum Alacant. El valencians presenten set novetats respecte la plantilla de la temporada passada. Tiago Splitter és el nom més destacat. El brasiler, reforç temporal mentre duri el locaut, va debutar a Múrcia amb una excel·lent actuació. Però no es poden oblidar jugadors com Markovic i Carner-Medley. El base serbi és una de les revelacions de la temporada i és el segon en el rànquing d'assistències només superat per Javi Rodriguez. I el pivot nord-americà continua amb la línia de temporades anteriors amb unes mitjanes de dotze punts i sis rebots. En canvi, no li van també les coses a Rodrigo San Miguel. L'ex de l'Assignia Manresa no ha sortit en cap partit de titular i la seva presència en pista es limita a dotze minuts. Un altre vell conegut, Rafa Martínez, es troba en gran estat de forma comandant la classificació de triples convertits. El santpedorenc destaca la importància del partit i, en una entrevista concedida a la web del club manresà, lloa l'actual Assignia Manresa. Martínez comenta que "l'Assignia ara mateix és un equip molt perillós, que està lluitant per entrar a la fase final de la Copa del Rei, encara que a dins del club no s'hi pensi. És un equip capaç de guanyar a qualsevol pista, que s'ha reforçat molt bé i que practica un joc alegre i vistós". Altres homes importants que segueixen a València són Nando de Colo i Serghi Lishchuk. Victor Claver continua de baixa.

València i Manresa s‘han enfrontat en vint-i-una ocasions en terreny valencià. Els locals han aconseguit quinze victòries mentre que sis vegades el triomf ha vingut cap al Bages. La darrera vegada que el conjunt manresà es va imposar a la Fonteta va ser la temporada 2008/09 amb un marcador final de 75-82 i una excel·lent actuació de Josh Asselin. El darrer enfrontament, ja sense transcendència, va tancar la passada lliga i el València Bàsquet va guanyar per 81-68. El València Bàsquet – Assignia Manresa començarà a dos quarts de vuit del vespre i es podrà seguir per Ràdio Manresa (95.7 FM).