
L'UCAM Múrcia de Jordi Grimau i Óscar Quintana es troba una victòria per sobre del descens i l'última jornada visita la pista de l'Asefa Estudiantes en un duel crític.
Si l'UCAM Múrcia guanyés l'Assignia aquest dimecres, a les 21.00h, i Estudiantes perd, ja haurà aconseguit la permanència. Amb 11 victòries es troben empatats amb Blusens Monbus, fora del descens, però tan sols amb un triomf més que Asefa Estudiantes, el seu rival a la última jornada. "Em sap greu que el Múrcia estigui on està, pel Jordi (Grimau) i per Óscar Quintana, un entrenador amb qui he tingut la sort de treballar", comenta Jaume Ponsarnau. L'entrenador de l'Assignia considera que el Múrcia, "amb els canvis d'entrenador i de jugadors que ha anat tenint, s'han anat dotant de més talent i més capacitat ofensiva i han mantingut un bon nivell físic. En atac t'incomoden i també és difícil defensar-los perquè tenen molts recursos".
Sobre els perills del rival d'aquest dimecres, Ponsarnau avisa que els manresans hauran d'estar pendents de totes les posicions: "el seu joc interior és molt perillós, amb Augustine i Sekulic, i amb Barlow que també els ajuda de 4. Els alers poden llançar de fora i jugar a prop de l'anella, com Udoka, Grimau, Jasen i Douby, que és un jugador que quan està inspirat és molt complicat de defensar. I els seus bases, Franch i Rivero, són molt agressius".
L'opció matemàtica de classificació de l'Assignia pel play-off és molt remota. Hauría d'acabar amb un triple empat amb el Lucentum Alacant i Unicaja a la 8ª posició. És a dir, l'Assignia hauria de guanyar els dos partits que queden, esperar que Unicaja també sumi dues victòries i que Lucentum, Lagun Aro i CAI Saragossa no sumin cap més triomf. "És un partit molt important per ells i esperem que també ho sigui per nosaltres. Volem acabar amb el màxim de victòries i si juguem els nostres partits fins el final, és la mostra més clara de respecte que podem tenir envers la lliga", afegeix el tècnic de Tàrrega.
Els manresans saben que serà un partit molt complicat de jugar, com ho va ser jugar contra Estudiantes, amb el repte afegit que ho faran fora del Nou Congost. "Serà un partit dur i mentalment haurem d'estar bé. Si amb algun aspecte hem generat dubtes és quan ens hem trobat un clima de partit complex, no hem sabut fer el nostre joc, i aquest dimecres tornem a tenir un repte important", conclou Ponsarnau.