L'ICL Manresa no aprofita la derrota del CB Prat i acaba tercer (68-74)

Mal partit dels bagencs que permeten la salvació de l'Actel Lleida

Publicat el 27 d’abril de 2018 a les 21:01
Ensopegada greu de l'ICL Manresa. Després d'uns primer quinze minuts esperançadors, els bagencs no han aprofitat la derrota del CB Prat contra el Barça B. Els locals han estat massa erràtics i sense idees en moltes fases de la segona part. L'ICL Manresa serà tercer de la fase regular per desmèrits propis i jugarà els play-off contra el Leyma Corunya. La combinatòria de resultats, a més, ha afavorit la salvació de l'Actel Lleida. El públic ha mostrat el seu malestar i ha demanat la dimissió d'Aleix Duran.

L'ICL Manresa ha començat amb Lluís Costa, Gabriel Iffe Lundberg, Álvaro Muñoz , Jordi Trias i Nacho Martín. L'Actel Lleida ha començat amb Jarred Ogungbemi-Jackson, Tim Derksen, Brano Djukanovic, Marc Martí i Ablaye Mbaye. Els manresans han sortit molt centrats. Després de la cistella inicial d'Ogungbemi-Jackson, han respost amb tres triples seguits. Dos de Muñoz i un de Lundberg (9-2, minut 2). Els lleidatans s'han recuperat després del temps mort demanat per Jorge Serna. Han arribat a col·locar-se dos cops a un sol punt. Els interiors locals han evitat que la remuntada visitant fos total. Entre Trias, Martín i Hamilton han sumat quinze punts seguits, si bé el britànic n'ha convertit allunyat de la cistella (24-14, minut 10). L'ICL Manresa ha mantingut les distàncies. Fins i tot, ha aconseguit augmentar-la amb una màxima renda de tretze punts. Però el joc no era massa fluid i Duran ha decidit reunir els seus homes. Els seixanta segons els ha aprofitat millor l'Actel Lleida. Duran, visiblement enfadat, ha tornat a reunir el seu equip (35-31, minut 19). El segon temps mort tampoc ha servit als manresans. Els lleidatans, amb un triple inversemblant de Djukanovic al límit, han completat un parcial de 0-12 per arribar amb avantatge al descans (35-36).

Els dos equips han sortit molt erràtics a la segona part. El marcador ha començat a viure alternances. La bona notícia per als locals era que el seu rival ha entrat en bonus quan encara faltaven cinc minuts per acabar el quart. Els tirs lliures de Hamilton permetien un cert respir a l'ICL Manresa (45-41, minut 26). Un parcial de 0-5 capgirava de nou la truita. El domini ha passat a ser d'un Actel Lleida que treia rèdit de les seves bones accions. Martín ha aconseguit empatar a manca dels darrers deu minuts (50-50). Marc Rubin ha avançat de nou els visitants. L'ICL Manresa era incapaç de sumar. Derksen donava un nou màxim avantatge al seu equip (50-55, minut 33). Les sensacions eren molt dolentes. Costa trencava la sequera però no ha servit per trencar la dinàmica. Els lleidatans, conscients que s'hi jugaven la vida, aprofitaven les seves oportunitats. La sensació era d'impotència ja que la derrota del CB Prat no era aprofitada per l'ICL Manresa. La màxima renda de l'Actel Lleida ha arribat als nou punts quan quedava poc menys de dos minuts per acabar (60-69). Un parcial de 4-0 feia renéixer petites esperances als bagencs de vèncer i ser segons al final de la fase regular. Gintvainis cometia falta en atac després d'una recuperació del seu equip. Un rebot perdut en defensa, l'enèsim de la temporada, ha estat la sentència. 

Divendres de la setmana que ve comencen els play-off d'ascens a la lliga Endesa. L'ICL Manresa debutarà a casa contra el Leyma Corunya, un dels tres equips que han sortit victoriosos del Nou Congost. El segon partit serà diumenge a les set de la tarda.

Resultats i estadístiques
Classificació final