
Aquest dissabte 6 d'abril, a les 12 del migdia, el Passeig de Pere III de Manresa acollirà la sortida de la 12ª edició de la Nocturna Clàssic Ral·li, una prova automobilística organitzada per la Secció Esportiva del Clàssic Motor Club del Bages, que recorrerà les comarques del Bages, Anoia, Segarra, Solsonès i Berguedà i que està oberta a la participació de cotxes matriculats fa més de 25 anys i sota la reglamentació de la Federació Espanyola de Vehicles Antics (FEVA).
La prova automobilística ha estat presentada avui al migdia per l'alcalde de Manresa i regidor d'Esports, Valentí Junyent; el president del Clàssic Motor Club del Bages, Antoni Tachó; el gerent de la mateixa entitat organitzadora, Roger Grandia; i el responsable de la secció esportiva del Clàssic, Emili Calvo. Els ha acompanyat també l'atleta olímpic d'skeleton, Ander Mirambell, que també participarà en la prova.
Valentí Junyent ha mostrat la seva satisfacc ió perquè "Manresa torni a acollir una prova esportiva de referència i, en aquest cas, una competició automobilística com aquesta, que és un exemple de prestigi i de participació". L'alcalde ha recordat que el mes vinent "la nostra ciutat acollirà la trobada de microcotxes, i fa uns dies només que hem acollit la VolCat, una prova ciclista important".
Junyent ha felicitat l'entitat Clàssic Motor Club del Bages i ha afirmat "que com a ciutat, ens sentim molt orgullosos de la seva feina, perquè és un exemple de seriositat i de qualitat, fet que es demostra amb l'èxit en les proves que organitza any rere any".
Per la seva part, Antoni Tachó, ha explicat que "malgrat la situació econòmica, la secció esportiva de l'entitat no nota la crisi, ja que les proves que organitzem n o només no disminueixen el número de participants sinó que, el algun cas, les milloren". Tachó ha manifestat que aquest èxit "no és fruït de la causalitat sinó que es deu a la feina ben feta, en la qualitat de l'organització i amb el respecte als participants, al territori i a l'entorn".
Al seu torn, Emili Calvo, ha destacat "la qualitat de la prova així com una manera de fer que la gent coneix i agraeix". El responsable de la secció esportiva ha animat a la gent de Manresa i comarca "a venir a veure els cotxes a partir de divendres a la tarda, que és quan ja es faran les verificacions dels vehicles participants".
Per la seva banda, Roger Grandia ha explicat les característiques principals de la competició "que tindrà com a novetat dues o tres carreteres noves". El gerent del Clà ;ssic ha recordat "que el recorregut de la prova té l'alicient que és un secret" i que hi ha dues categories: "els que tenen l'ajuda d'aparells electrònics i, l'altra, els que competexien sense aparells d'ajuda". Grandia també ha anunciat que la prova comptarà "amb la participació de l'atleta olímpic català de l'especialitat d'skeleton", Ander Mirambell, que correrà amb un R5 maxi turbo".
Més de 90 vehicles inscrits
La prova tindrà una participació de més de 90 vehicles i es desenvoluparà per carreteres obertes al trànsit i on els pilots han de respectar les normes de circulació i no superar els 50 km/ h. de velocitat mitjana.
La sortida dels participants serà a les 12 del migdia del Passeig Pere III on iniciaran un recorregut de 370 km, repartits en tres seccions i 14 trams cronometrats. A partir de les 13.30h, a la localitat de Montmajor, es farà el primer reagrupament de cotxes, abans d'iniciar la segona secció del ral·li, que tindrà com a segon reagrupament al polígon de Bufalvent de Manresa a les17.30 h. El final del ral·li serà, com altres anys, a l'Hostal del Camp (Sallent), on es preveu l'arribada dels primers vehicles a partir de les 21.30 h.
Primera prova de la Copa Catalana
La Nocturna és una de les proves clàssiques que no pot faltar en el calendari dels millors pilots de l'especialitat i torna a formar part de la Copa Catalana de Ral·lis de Regularitat per a Clàssics, un campionat que posa en marxà per tercer any el Clàssic Motor Club del Bages, juntament amb Motor Antic de Garrotxa i Vallespir Retro Courses, organitzadors del Ral·l i Clàssic dels Volcans i Boucles du Corsavy, respectivament.
La Nocturna Clàssic Ral·li és la primera prova de la Copa Catalana i tindrà continuació amb tres proves més que són Ral·li dels Volcans (Olot), el 25 de maig; el Ral·li Boucles de Corsavy (Vallespir, França), el 29 de juny; i finalment la VIII Volta a Osona Clàssic Ral·li ( Manlleu), que es disputarà el 30 de novembre.
Dels 371 quilòmetres de recorregut, l'edició d'engunya de la Nocturna tindrà el tram més llarg a les Estenalles, amb 34 kms; i el més petit serà el del Trullàs, amb 6,13 kms.
Hi haurà uns quarantena de persones treballant a l'organització i es preveu la participació d'equips procedents de Catalunya, Aragó i tres equips francesos. Entre els vehicles participants hi haurà 18 cotxes de la marca Seat, 16 Renaut, 3 Bmw, 12 Porsche, 6 Mini, 5 Voltswagen i 5 de la marca Opel.