Manresa ja té tot a punt per a la celebració de la 43ena edició de la Nit de l'Esportista, la gran festa de l'esport de la comarca del Bages, on es triaran els seus millors esportistes i entitats durant la darrera temporada. El teatre Kursaal serà altre cop l'escenari d'un esdeveniment que enguany està organitzat per l'entitat CB i Unió Manresana conjuntament amb l'Ajuntament de Manresa i que compta com a punts forts amb el pregó de Joan Creus i un homenatge a l'esportista manresà desaparegut, Andreu Vivó.
La celebració començarà a dos quarts de nou del vespre amb l'acte de benvinguda que anirà a càrrec dels presentadors de la gala, els periodistes Carles Claret i Laura Fígols. A continuació hi haurà un vídeo de l'entitat organitzadora CB i Unió Manresana i el parlament del seu president, José Luis Gómez Pando.
Posteriorment, hi haurà el pregó de la Nit, que engua ny té un protagonista de luxe en la persona de Joan Creus, jugador del TDK Manresa de 1993 al 1999 i, des del 2008, director esportiu del primer equip del Basquet del F.C. Barcelona.
El segon bloc de la festa estarà dedicat al record al gran gimnasta olímpic manresà, Andreu Vivó, mort el darrer dia del 2012.
En acabar l'homenatge a Vivó, es donarà pas al lliurament de tots els guardons d'aquesta edició i els parlaments institucionals a càrrec de l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent; del president territorial de l'Esport a Barcelona, en representació de la Generalitat de Catalunya, Santiago Siquier; del diputat d'Esports de la Diputació de Barcelona, Josep Salom; i del president de la Federació Catalana de Bàsquetbol, Joan Fa.
L'actuació del saxofonista Llibert Fortuny posarà punt final a la Ni t de L'Esportista 2013.