Aquest diumenge Meandre ha organitzat l'última sortida del curs en marxa nòrdica. I ho ha fet amb una marxa curta de 8 Km a un dels trams del Parc del Cardener amb més potencial. Des de la Reforma i per un camí dels Corrals ja consolidat , s'ha sortit de la trama urbana cap a la Font de Sant Pau. En aquest tram, i des de fa 9 anys, Meandre reclama l'arranjament de l'esllavissada del camí de Sant Jaume després del Pont Vell.
Ja a ple camí de Sant Jaume els participants s'han quedat ben distrets per la instauració d'un campament a la Font de Sant Pau. Sorpresivament els acampats s'han fet seu des de ja fa dies del mobiliari públic de l'indret.
Més endavant els organitzadors han explicat l'il·lusionat projecte de rehabilitació de les fàbriques de la Farinera i els Polvorers per instaurar, en aquest ric patrimoni industrial, un centre cultural i interreligiós de la Fundació Ibn Battuta. Aquest projecte implicarà a part del valor cultural, la reintegració d'aquest entorn tan espectacular a la ciutat. Es podrà gaudir així d'un passeig vora del riu fent un circuit circular, ja que el projecte inclou la construcció d'una passera per a vianants que comunicarà els espais verds de les dues ribes. Quedaran així connectats el Camí de Sant Jaume i l'Ignasià i la ribera del Cardener amb els recorreguts de la riera de Rajadell.
Tot travessant el riu pel viaducte de la perillosa C-55, s'ha explicat a quin punt de l'entorn de Can Pocoli es construirà la passera inundable que evitarà el perill actual de travessar el riu pel viaducte . Aquest projecte presentat conjuntament per l'Escola Agrària, l'Era, el CECB i Meandre, va guanyar el procés participatiu d'aquest any. Meandre espera que l'Ajuntament sigui més puntual a l'hora d'executar el projecte guanyador. I és que a data d'avui, el projecte que va guanyar el 2015 – Via verda Congost – Torre Lluvià- encara està per començar.
En definitiva, una caminada agradable amb bones vibracions per la informació il·lusionant rebuda dels projectes previstos, tot i haver copsat, les mancances actuals d'un recorregut de gran valor natural i patrimonial a tan sols 5 minuts del centre històric.
ARA A PORTADA
-
Successos Controlat l'incendi de Sant Vicenç que ha obligat a confinar una urbanització i la residència Pere Fontanals
-
Societat CCOO i Professors de Secundària veten l'Assemblea Educativa del Bages com a interlocutora Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Miki Núñez, Buhos i més de trenta hores de música ompliran la Festa Major de Manresa Redacció
-
Esports La Ignasiana estrena una ruta de dos dies entre Fraga i Manresa en la sisena edició Redacció
Publicat el
19 de juny de 2016 a
les 23:33
Actualitzat el
19 de juny de 2016 a les
23:36
Et pot interessar
-
Esports
Castellbell rebrà 360.000 euros de la Generalitat per renovar els vestidors del camp de futbol
-
Esports
Gonçalo José Sousa torna a batre un rècord de l'Avinent Manresa: ara els 3.000 metres llisos
-
Esports
Kaodirichi Akobundu-Ehiogu no seguirà al Kids&Us Manresa
-
Esports
La Grada d'Animació reclama desencallar el nou pavelló abans del període electoral
-
Esports
Aquestes son les samarretes del Kids&Us Manresa per a la propera temporada
-
Esports
El Centre de Tecnificació del Bages i Moianès suma deu medalles a la Copa d'Espanya
