Més de tres-centes persones van participar diumenge 13 de març en la Caminada de la Dona de Súria, darrer acte del programa organitzat enguany amb motiu del Dia Internacional de la Dona. Una altra de les darreres activitats del programa va ser la representació de l'obra teatral És de conya sobre les actituds masclistes que es produeixen en les relacions socials i de parella.
La Caminada de la Dona va comptar amb la participació de persones de totes les edats, que van escollir un del dos itineraris programats per l'entorn del nucli urbà, amb sortida i arribada a la plaça de la Serradora. Al final de la Caminada es va oferir un esmorzar a les persones participants, que també van poder recollir una samarreta commemorativa.
La celebració de la Caminada de la Dona també va servir per recuperar el tipus d'actes commemoratius del Dia Internacional de la Dona en les edicions anteriors a la pandèmia. El març de l'any 2020, la Cursa de la Dona va ser una de les darreres activitats públiques que es van fer a Súria abans del confinament per la Covid.
L'obra teatral És de conya es va representar el passat divendres a la sala d'actes de la Residència Bell Repòs i va anar a càrrec de Nus Cooperativa. L'Ajuntament va posar un servei de bus urbà gratuït per facilitar el desplaçament entre el centre de la vila i la Residència.
Coincidint amb el final de la Caminada de la Dona, el col·lectiu Bruixes Salines va recollir donacions a la plaça de la Serradora per a les accions solidàries destinades a les persones desplaçades per la guerra a Ucraïna.
El programa d'actes del Dia Internacional de la Dona a Súria va començar dimarts 8 de març amb la lectura del manifest a la Casa de la Vila, a càrrec d'alumnes de l'Escola Municipal de Formació d'Adults. Representants del Consell Municipal dels Infants també hi van expressar el significat d'aquesta data i la necessitat d'una igualtat real entre homes i dones.
Amb motiu del Dia Internacional de la Dona es va instal·lar el llaç d'adhesió a la façana principal de la Casa de la Vila, que també ha estat il·luminada amb el color simbòlic d'aquesta commemoració.
L'organització del programa del Dia Internacional de la Dona ha anat a càrrec de les àrees municipals d'Igualtat, Joventut i Esports de l'Ajuntament de Súria, amb la col·laboració de l'Escola Municipal de Formació d'Adults, Biblioteca Pública, Casal de Joves, Consell Municipal dels Infants, Consell Municipal de la Gent Gran, Casal de la Dona, Centre Excursionista, Institut Mig-Món, Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) del Bages, Consell Comarcal del Bages, Diputació de Barcelona i Institut Català de les Dones.
Més de tres-centes persones participen en la Caminada de la Dona de Súria
És el darrer acte del programa organitzat enguany amb motiu del Dia Internacional de la Dona
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 14 de març de 2022 a les 17:12
Et pot interessar
-
Esports Manresa acollirà dissabte la primera jornada de la Lliga Espanyola d'Atletisme masculina
-
Esports Cameron Hunt és l'MVP de la vint-i-vuitena jornada de l'ACB
-
Esports El Baxi Manresa surt reforçat de la vint-i-vuitena jornada
-
Esports Diego Ocampo: «Vull agrair que els jugadors es juguin la salut per l'equip»