
Carles Moyano, Joan Franch i David García van ser els tres primers classificats del 1r Torneig de Colons de Catan de Manresa. Durant dos dies, el 17 i 24 de maig, la Peixera ha acollit aquesta competició d'un dels jocs de taula més reconeguts i populars.
En total hi han participat 20 persones que han disputat una partida cadascuna de les dues nits del torneig. Els dos primers classificats varen guanyar una expansió del joc cedida per Devir, l'empresa distribuïdora de Colons de Catan a l'estat. Laia Pintó va ser l'afortunada que es va endur una altra expansió sortejada entre la resta dels participants.
Creat a Alemanya per Klaus Teuber, els Colons de Catan van donar peu a un nou gènere de jocs de taula que té milions de seguidors a tot el món. Des de la seva aparició al 1995, se n'han venut més de 13 milions d'exemplars i ha estat reconegut i guardonat amb els més prestigiosos premis del sector: el New York Times l'ha citat varies vegades com exemple del ressorgiment dels jocs de taula a tot el món i, el mateix any de la seva aparició, va guanyar el premi Spiel des Jahres ("joc de l'any" en alemany), un premi creat l'any 1978 per premiar l'excel·lència en la creació i disseny de jocs i per fomentar jocs de qualitat al mercat alemany. L'any 2010 els Colons de Catan es van editar en català.
Amb l'organització del Torneig de Colons de Catan, el CAE s'ha sumat al programa d'actes de celebració del Dia Internacional del Joc (el 28 de maig). El Dia Internacional del Joc és una iniciativa que va néixer l'any 1998 de la mà de l'Associació Internacional de Ludoteques, ITLA (International Toy Library Association), amb l'objectiu de recordar a tot el món que jugar és un dret per als nens i nenes -indispensable també en altres etapes de la vida- i que és responsabilitat dels adults -pares, mares, educadors/ores, institucions…- garantir les condicions necessàries per al joc. La data escollida va ser el 28 de maig, tot commemorant la constitució de l'Associació.