Aprofitar els terrenys de la desapareguda Pista Castell de Manresa instal·lant-hi una pista multiesportiva -on poder jugar a bàsquet, futbol i handbol- i un camp de voleibol, les dues obertes i d'accés gratuït. Aquesta és la proposta reivindicada pel Club Esportiu Popular de Manresa que aquest diumenge ha ocupat la zona de l'antic pavelló del CB Manresa, buida des de fa més de 7 anys.
Construïda el 1966 des de l'àmbit privat, la Pista Castell va ser la seu del Club Bàsquet Manresa fins al 2000 i el punt de trobada activitats esportives, polítiques i culturals durant dècades. Des de la cessió de les instal·lacions a l'Ajuntament de Manresa per part de la societat Pista Castell SL el novembre del 2000, l'opció d'enderrocar-les va començar a guanyar pes. Finalment, el gener i febrer del 2015 es produïen les obres d'enderrocament de la Pista Castell, deixant un solar que s'ha mantingut sense ús fins ara.
Tot i que han existit diverses propostes per als terrenys de la Pista Castell -una sala polivalent proposada per la CUP el 2009, cistelles de bàsquet provisionals accessibles durant el dia i la inclusió dels terrenys en un futur projecte de readaptació del Parc de Puigterrà a proposta del govern municipal de CIU el 2015 o el projecte finalista als pressupostos participatius del 2018 centrat en la creació de la pista esportiva de Puigterrà-, "cap no ha arribat a bon port", recorden des del Club Esportiu Popular.
És en aquest context que el Club Esportiu Popular de Manresa aposta per instal·lar-hi "una pista multiesportiva i un camp de vòlei d'accés gratuït en un barri on no hi ha cap espai esportiu públic i obert".
Per reivindicar la proposta, el Club Esportiu Popular ha ocupat aquest diumenge al matí els terrenys de la Pista Castell, acondicionant-los i organitzant-hi diverses activitats com l'adequació de l'espai durant el matí o un dinar de carmanyola. A la tarda s'hi farà una guerra d'aigua a partir de les 4 de la tarda, la pintada d'un mural, a les 5, un torneig de vòlei a partir de les 6 de la tarda (amb inscripcions mitja hora abans) i la presentació del Club Esportiu Popular i una xerrada sobre la Pista Castell, a les 7.
A més, també s'ha anunciat la presentació d'una moció al ple municipal d'aquest 16 de juny amb l'objectiu de garantir que el nou espai esportiu a la Pista Castell acabi sent una realitat estable en el temps.
Nascut a iniciativa de l'assemblea juvenil d'Arran Manresa en el marc de la campanya Ho Volem Tot, el Club Esportiu Popular busca ser un espai que acabi sent autònom, obert a totes les persones que en vulguin participar i que promogui un model esportiu basat en el respecte mutu, la companyonia, la igualtat, l'arrelament i lluny de l'ultracompetitivitat; promocionant l'esport com a un oci deslligat del consumisme, l'individualisme i el benefici privat, que no exclogui a ningú per motius econòmics i lliure de violències masclistes, LGTBIfòbiquès, racistes, classistes i capacitistes; aprofitant tot el potencial de l'esport com a eina de cohesió social i beneficiosa per la salut mental i física. Fins ara, a més de l’acció a la Pista Castell, el Club Esportiu Popular de Manresa ha organitzat també diverses patxangues de futbol, bàsquet i voleibol i un torneig de futbol popular.
Ocupen el solar de la Pista Castell de Manresa per reclamar que s'hi instal·lin dues pistes esportives
El terreny municipal, seu durant dècades del CB Manresa, s'ha mantingut buit des de l'enderroc de l'antic pavelló l'any 2015

- El Club Esportiu Popular5 de Manresa ha ocupat aquest diumenge la Pista Castell -
- CEPM
ARA A PORTADA
-
Osona, Alt Penedès i Bages, les que més recursos han sol·licitat per millorar la transparència local Redacció
-
Ona Bonet afronta a Polònia el repte més gran de la seva carrera amb les millors del món Pere Fontanals
-
Publiquen els resultats del sorteig per gaudir dels actes de la Festa Major des de balcons municipals Redacció
-
-
Aigües Manresa destina més de 2,7 milions d'euros a millorar la xarxa i les infraestructures Pere Fontanals
Publicat el 12 de juny de 2022 a les 12:42
Actualitzat el 12 de juny de 2022 a les 12:57
Et pot interessar
-
Esports Bronze mundial per a Montse Gomariz i gran actuació de David Granados a Singapur
-
Esports El Covisa Manresa es presentarà contra el campió de la Copa d'Espanya al Trofeu Les Codines
-
Esports La Pirinaica inicia la pretemporada amb l'objectiu d'optar de nou a l'ascens a Lliga Elit
-
Esports Christopher Gil, nou preparador físic del Baxi Manresa
-
Esports Alfonso Plummer, nou escorta per al Baxi Manresa 2025-26
-
Esports Ona Bonet fa història amb un bronze i rècord espanyol al Campionat d'Europa sub20