Els atletes de l'Avinent Manresa han aconseguit quatre medalles al Campionat d'Espanya sub20 shorttrack que s'ha disputat durant el cap de setmana a Salamanca. La saltadora Ona Bonet i la tanquista Lerato Pagés s'han proclamat campiones d'Espanya; el saltador Martí Serra s'ha penjat una medalla de bronze, i el quatrecentista Biel Cirujeda ha aconseguit un bronze.
La representació manresana ha assolit tres rècords absoluts de l'entitat. A les semifinals dels 400 metres llisos, Biel Cirujeda aturava el cronòmetre en 48"03, baixant en més d'un segon el seu registre personal. A les eliminatòries dels 60 metres tanques, Lerato Pagés ha aturat el cronòmetre en 8"24, que ha banda de ser rècord del club, és també rècord d'Espanya sub20, cinquena marca europea i vuitena mundial.
Per arrodonir la jornada, en una disputadíssima final de perxa, Martí Serra ha saltat 5,25 metres, superant en 5 centímetres el seu propi rècord absolut de l'entitat, i penjant-se la medalla d'argent.
A les finals, Ona Bonet s'ha imposat amb total autoritat en la final d'altura, superant el llistó sobre 1,82 metres, que ha significat nou rècord dels campionats. Lerato Pagés ha fet el mateix en la final dels 60 metres tanques. Si dissabte va batre en les eliminatories el rècord absolut de l'entitat i rècord d'Espanya sub20 amb 8"24, aquest diumenge els 8"26 li han valgut la medalla d'or i proclamar-se campiona d'Espanya. Finalment, Biel Cirujeda s'ha penjat el bronze en la final dels 400 metres llisos amb 48"43.
Cal esmentar també la novena posició de Jofre Roca en la final dels 3.000 metres llisos amb 8'46"77, i la quinzena posició d'Arnau Pujols en les semifinals de 1,500 metres llisos amb 4'06"81, que han estat insuficients per passar a la final.
[superfillagrantema]1684[/superfillagrantema]
Ona Bonet i Lerato Pagés es proclamen campiones d'Espanya sub20
La tanquista, a més, ha establert nou rècord estatal, cinquè millor registre europeu i vuitè mundial en els 60 metres tanques
ARA A PORTADA
-
Osona, Alt Penedès i Bages, les que més recursos han sol·licitat per millorar la transparència local Redacció
-
Ona Bonet afronta a Polònia el repte més gran de la seva carrera amb les millors del món Pere Fontanals
-
Publiquen els resultats del sorteig per gaudir dels actes de la Festa Major des de balcons municipals Redacció
-
-
Aigües Manresa destina més de 2,7 milions d'euros a millorar la xarxa i les infraestructures Pere Fontanals
Publicat el 10 de març de 2024 a les 16:59
Et pot interessar
-
Esports Bronze mundial per a Montse Gomariz i gran actuació de David Granados a Singapur
-
Esports El Covisa Manresa es presentarà contra el campió de la Copa d'Espanya al Trofeu Les Codines
-
Esports La Pirinaica inicia la pretemporada amb l'objectiu d'optar de nou a l'ascens a Lliga Elit
-
Esports Christopher Gil, nou preparador físic del Baxi Manresa
-
Esports Alfonso Plummer, nou escorta per al Baxi Manresa 2025-26
-
Esports Ona Bonet fa història amb un bronze i rècord espanyol al Campionat d'Europa sub20