Fa dos anys va ser La Seu d'Urgell, l'any passat li va tocar a Granollers i enguany ha estat Sant Fruitós la població escollida per ser la Ciutat del Bàsquet Català durant aquest 2016.
De fet, el municipi ja ha dut a terme diverses activitats per donar a conèixer aquest esport i tota la història que té al darrere. Aquest dimarts 13 de setembre ho seguirà fent inaugurant l'exposició "100 anys de basquetbol a Catalunya, del pati al parquet", que es podrà veure a la Sala el Nexe-Espai de Cultura fins el 14 d'octubre.
En la mostra, produïda per la Fundació del Bàsquet Català (FBC) amb la col·laboració de la Fundació Barcelona Olímpica i la Diputació de Barcelona, es pot contemplar el recorregut històric del Bàsquet Català des dels seus inicis en l'any 1913, com a eina pedagògica a les escoles de la segona dècada del segle XX i posterior evolució en diferents etapes, fins els nostres dies.
Un recorregut essencialment visual, que juntament amb una selecció d'objectes, imatges, material gràfic, documents històrics, cartells, joguines i samarretes, procedents del fons de la Fundació, és una finestra d'accés a la història d'aquest esport, alhora que vol servir per retre un petit homenatge a les persones, entitats i clubs que ho han fet, i ho fan possible.
Per la seva banda, i de forma prou significativa, hi ha un espai dedicat a la història del bàsquet manresà i, sobretot, santfruitosenc, on es mostren fotografies, cartells, samarretes i trofeus que al llarg de la seva història han anat conformant la trajectòria dels diferents clubs.
Des de l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages es vol agrair la cessió d'objectes per part de persones a títol individual; a l'ASFE, i a l'escola Paidos, per haver aportat material relacionat amb el bàsquet a Sant Fruitós de Bages.
La inauguració de l'exposició tindrà lloc a dos quarts de nou del vespre i és d'entrada gratuïta.
Sant Fruitós reviurà la història del bàsquet català en una exposició
Esports
La mostra s'inaugurarà el 13 de setembre a dos quarts de nou del vespre
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
12 de setembre de 2016 a
les 09:26
Actualitzat el
12 de setembre de 2016 a les
09:43
Et pot interessar
-
Esports
La Grada d'Animació crea una plataforma per compartir cotxe als desplaçaments del Kids&Us Manresa
-
Esports
El CE Manresa empata sense gols al camp del Reus FC Reddis en un duel molt igualat
-
Esports
El Kids&Us Manresa incorpora Timmy Allen
-
Esports
Hugo Benítez accelera la seva recuperació de cara a proper curs
-
Esports
El CE Manresa cau per la mínima davant el CE Sabadell en el primer amistós de pretemporada
-
Esports
El Manresa CBF reforça la plantilla amb set fitxatges per somiar a l'LF2
