Les parts implicades en la recuperació del bosc de ribera afectat per una tala indiscriminada el novembre de 2020 a l'itinerari de la riera de Rajadell Natura i Modernisme, han arribat a un consens en el model de restauració i replantació que precisa.
La represa de les actuacions de neteja de la llera pendents en el tram del meandre de la Girada, aturades el novembre passat, serà respectuosa i consistirà bàsicament amb la retirada de canya americana i replantació d'arbrat autòcton.
Aquest passat dijous, alcalde i tècnics de l'Ajuntament de Rajadell, administrador de la propietat, responsables de l'ACA, responsables de Meandre i de Naturalea, empresa de restauració de paisatges i bioenginyeria, es van trobar en el tram afectat. Meandre valora el resultat de la trobada com a molt positiu:
Assegura que hi va haver complicitat i consens quan al tipus de restauració del corriol de l'itinerari i replantació del bosc de ribera afectats per la tala indiscriminada feta per l'empresa d'aprofitament forestal el novembre passat.
Així mateix, i pel fet que arran de la denuncia de l'entitat, la propietat va fer aturar la tala havent quedat pendents els treballs de la mal entesa neteja en un llarg tram de riera del meandre de la Girada, es va discutir in situ el tipus d'actuació que s'hauria de fer a partir d'ara.
En aquest sentit també hi va haver acord en que a la llera i a la riba només caldrà una actuació quirúrgica mínimament invasiva seguint les noves tendències d'actuació en cursos fluvials que mantenen la humitat i la biodiversitat autòctona i frenen la velocitat de l'aigua en cas de riuada. Per altra banda es va acordar que caldrà extirpar la canya americana i els seus rizomes que afecten alguns trams del curs fluvial. En aquests trams es farà replantació d'arbrat de ribera autòcton.
Tal com es va acordar el novembre passat, la propietat es farà càrrec del pressupost de replantació i retirada de canya americana assessorats per Naturalea, i l'Ajuntament de Rajadell, de la reposició i senyalització del camí que va desaparèixer.
Consens en la recuperació de l'itinerari de la riera de Rajadell que va ser talat indiscriminadament el 2020
Dijous es van trobar Ajuntament de Rajadell, administrador de la propietat, responsables de l'ACA, responsables de Meandre i de Naturalea en el punt afectat
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Societat «No és fàcil sortir de l'anonimat, però teníem clar que aquest llibre el fèiem en un sentit col·lectiu» Aina Font Torra
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
Publicat el 24 d’octubre de 2021 a les 08:26
Et pot interessar
-
Municipis La Festa Major Alternativa avisa: «Venen dies de moguda i enrenou»
-
Municipis Comencen les obres de rehabilitació i conservació del Parc Francesc Viñas de Moià
-
Municipis Sant Joan posa en funcionament dos punts de recàrrega gratuïts per a vehicles elèctrics
-
Municipis L'Ajuntament de Súria restaura el portal centenari de l'edifici escolar del carrer Ernest Solvay