El Consell Comarcal assumirà la gestió de l'aigua en alta al Bages Llobregat

El projecte beneficiarà, en un principi, els municipis de Sallent, Avinyó, Artés i Calders, i més endavant també Talamanca i Mura

Publicat el 02 de febrer de 2011 a les 15:30

El Consell Comarcal del Bages, per acord dels ajuntaments implicats, gestionarà de forma directa l'abastament d'aigua en alta al Bages Llobregat. Això serà possible un cop entrin en servei les infraestructures que han de permetre millorar de forma notable la qualitat de l'aigua que arriba a les poblacions de Sallent, Avinyó, Artés i Calders, i que és previst que estiguin a punt durant aquest primer semestre del 2011. En una segona fase, se n'han de beneficiar també els municipis de Talamanca i Mura. El sistema capta l'aigua de la Sèquia de Manresa a l'alçada de Sallent i la distribueix cap a aquests municipis.

Dels set projectes que conformen l'abastament en alta al Bages Llobregat, actualment ja n'hi ha dos d'acabats i s'està a l'espera de finalitzar el tercer i més important, l'obra que inclou la captació de l'aigua a Sallent, la construcció d'una planta potabilitzadora i del tram més important de la canonada general, que és el que va de Sallent a Calders, passant per Artés. En aquests moments només queden pendents les tasques d'electrificació i els acabats finals. L'execució de l'obra va a càrrec de l'Agència Catalana de l'Aigua, que la finança en un 80%, mentre que el 20% restant va a càrrec del Consell Comarcal i els Ajuntaments.

El servei d'abastament d'aigua en alta al Bages Llobregat, tal i com es planteja en els projectes, té un marcat caràcter supramunicipal. Així doncs, la gestió per part del Consell Comarcal permetrà prestar el servei d'abastament als Ajuntaments aprofitant l'estructura existent d'aquest organisme, optimitzant els recursos tècnics i humans de què disposa i evitant crear estructures noves amb el conseqüent estalvi econòmic.

El Consell Comarcal ja gestiona des del 2007 el servei d'abastament d'aigua en alta al Bages Cardener, que beneficia els municipis de Fonollosa, Sant Mateu de Bages, Rajadell, Sant Salvador de Guardiola i Castellfollit del Boix. L'abastament d'aigua ha estat la gran aposta política del Consell en aquests darrers anys. Entre els projectes del Bages Cardener i el Bages Llobregat s'han aconseguit i gestionat ajuts per valor de 3,5 milions d'euros.