El Consell d'Alcaldes vol bonificacions a la C-16 fins a Santa Anna

Han signat una declaració per a que la gratuïtat i els descomptes s'ampliïn fins passat Viladordis

Publicat el 15 de gener de 2015 a les 08:39
El Consell d'Alcaldes del Bages ha fet una declaració en la qual insta a la Generalitat a ampliar la gratuïtat i els descomptes de l'Autopista Terrassa – Manresa (C-16) fins a Santa Anna, més enllà de la proposta actual que només arriba a Viladordis.

Test de la declaració
Fa anys que institucions, ajuntaments i entitats sol·licitem el desdoblament de la C-55 i/o la gratuïtat de l'autopista C16, com a mínim per als veïns del Bages. 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar fa pocs dies una nova tarificació i descomptes per als conductors que utilitzin l'autopista C-16 com a alternativa al pas per la C-55. La gratuïtat serà del 100% únicament per als conductors que passin des de Sant Vicenç/Castellbell fins al Pont de Vilomara/Viladordis, a Manresa, utilitzant el sistema amb Teletac, a partir del segon semestre de 2015. Fora d'aquests enllaços, el desplaçament tindrà una reducció del 50% respecte al cost actual (que ja està subvencionat amb el 45%), també en dies feiners i en hora punta.

La C-55 és un dels trams més col·lapsats de la Catalunya Central. Suporta un trànsit de 35.000 vehicles diaris de mitjana. La intensitat circulatòria que suporta aquesta carretera és superior a la que es recomana en carreteres d'aquestes característiques. A banda, l'existència de senyals de recomanació i limitació de velocitat no permet una marxa de velocitat fluida. Els alcaldes diem que l'autopista no és una alternativa per tal que les empreses vagin al Port de Barcelona i a l'Aeroport de Barcelona. Tot plegat va en detriment del teixit econòmic comarcal i el Bages es manté en una situació de desigualtat respecte a altres comarques com el Vallès, l'Osona i l'Anoia.

Els alcaldes del Bages valoren positivament les mesures anunciades per la Generalitat, però si la proposta consisteix en descongestionar la C-55, la mesura no es pot limitar per als trànsits interns a l'entorn de Manresa. Aquest fet provocarà greuges comparatius entre municipis. Una solució insuficient per als residents i ciutadans de la comarca del Bages.

És per això que aquest Consell d'Alcaldes del Bages,

Demana
Primer.- Que el Secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya exposi de forma clara i concisa a aquest Consell d'Alcaldes quines són el conjunt d'actuacions previstes a realitzar en matèria d'infraestructures viàries al Bages, el seu calendari d'execució i el seu pressupost.

Segon.- Una vegada implantada la proposta de mesures anunciades a la nostra comarca que el Secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya exposi al territori quins són els acords als quals ha arribat el Govern català amb Autema, concessionària de la C-16.

Tercer.- Que la Generalitat de Catalunya reconsideri la mesura principal de la limitació de la gratuïtat al tram concret entre Viladordis i Sant Vicenç, ampliant 1,5 quilòmetres, des de l'enllaç a Santa Anna, aplicant també la nova bonificació en aquest tram, entenent que el Bages ha fet un pas endavant, però feble, que millorarà però no solucionarà les connexions amb Barcelona ni garanteix una reducció sensible dels accidents de trànsit.