El Montepio considera indignant que no s'obrís l'autopista per l'accident

Recorda que la inacció de l'administració va fer perdre milers d'hores de treball

Publicat el 16 de setembre de 2015 a les 22:59
Actualitzat el 16 de setembre de 2015 a les 23:04
El Montepio de Conductors considera indignant que, davant d'una situació de col·lapse circulatori derivat de l'accident mortal de dimarts a la tarda a la variant de Manresa, el Departament de Territori i Sostenibilitat no fos capaç de reaccionar i ordenar a la concessionària de l'autopista Terrassa-Manresa que aixequés les barreres del peatge.

El Montepio, entitat dedicada a la defensa dels conductors des de fa 80 anys, creu que és greu que el Departament de Territori i Sostenibilitat, ignorés durant la tarda d'ahir les cues quilomètriques que es van generar a la C-55 i que, a banda, va obligar a derivar el trànsit pel nucli urbà de Manresa. L'entitat creu que la inacció de la Generalitat va comportar la pèrdua de milers d'hores de treball de les persones que eren als vehicles i que van quedar atrapats a la carretera sense que s'alliberés temporalment el peatge. Afegeix que situacions com aquesta són inconcebibles i, per això, cal que el Departament doni les explicacions oportunes.

En relació a aquest accident, el Montepio recorda que és el tercer que es produeix aquest any 2015 a una autovia de la Catalunya Central en el qual hi ha implicat un vehicle que circula en sentit contrari. Per aquest motiu, i com ja ha expressat en altres ocasions, l'entitat considera necessari revisar els accessos a les autovies i reforçar la senyalització per assegurar que cap vehicle s'incorpori en sentit contrari.

Per altra banda, el Montepio considera que el Departament de Territori, més enllà d'afavorir els interessos de la concessionària i de les grans empreses que hi ha al darrere, s'ajudi a les petites i mitjanes empreses a incrementar la competitivitat amb l'eliminació de peatges. L'entitat, molt implantada a la Catalunya Central, creu que el Departament de Territori hauria de ser molt més proactiu i treballar a fons per evitar que particulars i empreses redueixin competitivitat per culpa d'infraestructures com la C-55.