El president del Grup Municipal Socialista, Felip González, ha emplaçat l'equip de Govern de l'Ajuntament de Manresa a resoldre el caos que estan provocant aquests dies les obres de construcció de la rotonda de la Bonavista i els canvis de sentit de circulació que durant el mes d'agost s'han anat implantant.
El PSC reconeix en un comunicat que l'actuació a tot aquest entorn en obres implica una gran complexitat, però això no treu que algunes de les darreres decisions que s'han pres han significat més perjudici que benefici; i no només per als conductors, sinó també per als vianants, els altres grans damnificats afegits de la situació actual (per creuar la Cra. de Vic, tenen ara només 12 segons).
González posa per exemple alguns dels treballs de camp que el Grup Municipal del PSC ha efectuat aquests darrers dies. El darrer, aquest mateix dijous, entre les 18.30 i les 20 hores.
A la Cra. de Vic (entre la Muralla de Sant Francesc i la Bonavista), hi va haver un moment en què s'hi van trobar "atrapats" fins a cinc autobusos de línies interurbanes, i tres més del Bus urbà. Un d'ells, per exemple (Balconada L1), es va incorporar a la Carretera de Vic a les 19.27h. i no va arribar a la Bonavista fins a les 19.49h. ocupant un total de 22 minuts. "És virtualment impossible complir amb l'horari en aquestes condicions".
Tot plegat era conseqüència d'una concatenació de fets: un recent canvi en un senyal de "cediu al pas" a la cantonada Vic/Bisbe Comes; i a que els vehicles col·lapsen el carrer de la Sardana des de la plaça Lladó i no poden abocar a la carretera de Vic (tot i la escapatòria que molts utilitzen cap al carrer de la Sèquia, un perill, per estret i per voreres ridícules per a vianants).
Uns canvis que s'haurien introduït arran del fet que, des que es va invertir el sentit de circulació del C. Arquitecte Gaudí, els vehicles procedents de Sant Antoni Maria Claret, han col·lapsat sobre manera el pas pel mig de la Bonavista.
A més a més, durant tot el temps en què el PSC va analitzar la situació ‘in situ' no hi va haver cap policia local que ajudés a desembussar. Felip González apunta que "en els primers dies de canvis, que vam celebrar per ben gestionats, hi havia fins a sis o set policies repartits per totes les cruïlles, i, ara, hauríem de com a mínim tornar a tenir més presència policial a la zona, o la situació acabarà sent insostenible".
"El PSC dona suport a la crida a la ciutadania que ha fet l'equip de govern per tal que s'eviti circular per aquest sector tant com es pugui, però aquesta no pot ser la única solució a la situació de col·lapse que vivim. Sobretot perquè és clar que tot plegat pot arribar a ser molt més greu quan d'aquí a pocs dies les escoles tornin a obrir portes", afirma González.
Segons el president del grup del PSC, "com que el pitjor podria estar encara per arribar és clar que caldrà replanteig d'alguns dels canvis fets als carrers Bilbao/Caritat/Joan XXIII i, també, que s'hauran d'aplicar mesures correctores a, entre altres punts, el C. Sant Cristòfol on es doblarà la intensitat de trànsit un cop convertida en vial de sentit únic la Cra. Pont de Vilomara. Per no parlar de la perillositat que s'haurà de reconduir en algunes noves cruïlles on s'han variat els sentits de circulació, com ara a Bisbe Comes/Bertran Serra, o a la Cra. Pont de Vilomara/Bertran Serra/Trieta".
"La paciència ciutadana pot ajudar; però alguns dels canvis de trànsit que s'han fet desencertadament abans que la rotonda estigués en funcionament com Gaudí/Cra. de Vic no hi han ajudat gens. Cal, per tant, una gestió més eficient de l'equip de govern en les properes setmanes, encara que sigui rectificant, que és de savis", ha conclòs González.
ARA A PORTADA
-
Nova ubicació, globus aerostàtic, trenet i zona anime, principals novetats de l'ExpoBages 2025 Redacció
-
El TSJC avala que la Generalitat rescindís la concessió de l'Eix Transversal per assumir-ne la gestió directa Redacció
-
-
La PAHC denuncia que una mare i el seu fill es quedaran al carrer per manca d'habitatge social a Manresa Redacció
-
L'art de Nazario arriba al Museu de Manresa en una exposició que reivindica la lluita del col·lectiu LGTBI+ Redacció
Publicat el 01 de setembre de 2017 a les 18:05
Et pot interessar
-
Municipis La Festa Major Alternativa avisa: «Venen dies de moguda i enrenou»
-
Municipis Comencen les obres de rehabilitació i conservació del Parc Francesc Viñas de Moià
-
Municipis Sant Joan posa en funcionament dos punts de recàrrega gratuïts per a vehicles elèctrics
-
Municipis L'Ajuntament de Súria restaura el portal centenari de l'edifici escolar del carrer Ernest Solvay