Cal recordar que abans de l'inici de les obres de la Bonavista, el carrer Caritat era d'un sol sentit sud i el carrer Bilbao, tot ell, era de sentit est. Amb l'inici de les obres i el canvi de sentit d'altres carrers -Via Sant Ignasi, Bisbe Comes i Joan XXIII- el tram del carrer Bilbao que buidava els vehicles cap a la Fàbrica Nova va canviar de sentit des del carrer Caritat fins a la plaça de Sant Jordi, de manera que en comptes d'alliberar trànsit va aconseguir l'efecte contrari, de manera que la cruïlla entre Caritat i Bilbao rep vehicles des dels dos extrems del carrer Bilbao i del tram sud del carrer Caritat, i només té una via d'escapament en el tram final d'aquest darrer carrer que, per a més complicació, comunica al cap de poc més de 20 metres amb la carretera de Vic, i amb semàfor d'accés.
L'enrenou és constant i és a totes hores, i en contra de la seva intenció inicial, tampoc allibera de trànsit les laberíntiques obres de la Bonavista per a qui ve de la Via Sant Ignasi i es vol incorporar a la carretera de Vic, ja que molts, al conèixer la situació, prefereixen seguir fins a Sant Joan d'en Coll i pujar per Sant Cristòfol encara que això els suposi donar una majúscula volta.
En principi aquest canvi de sentit dels carrers és definitiu, a l'espera que la nova rotonda de la Bonavista pugui absorbir part dels vehicles que ara s'acumulen al carrer Caritat, i tot plegat sense que l'inici de l'escola no compliqui encara més el trànsit.
.jpg)
Sentit del trànsit a l'entorn de les obres de la Bonavista Foto: AjM