
El Síndic de Greuges ha adreçat un escrit a l'Ajuntament de Manresa instant-lo a regular la prestació del servei de recollida d'escombraries en l'ordenança sobre el control de la contaminació acústica, i a fer una valoració objectiva de les immisions que produeix el servei de recollida de residus a la ciutat per determinar si és necessari establir mesures correctores addicionals que puguin apaivagar les molèsties que aquest servei públic ocasioni.
Aquest és en base, el suggeriment que el Síndic de Greuges de Catalunya fa al consistori manresà arran d'una queixa presentada per un veí de la zona centre de la ciutat, com es va fer ressò Manresainfo.cat el passat mes d'octubre.
En el seu escrit el Síndic atén les explicacions de l'Ajuntament sobre la impossibilitat de moure de zona uns contenidors del carrer Guimerà, i sobre les dificultats de canviar l'horari de recollida de brossa, però també recorda al consistori que "ens trobem davant d'una possible afectació de drets fonamentals com són el dret a la inviolabilitat del domicili, a la intimitat personal i familiar i a la integritat física (dret al descans, a la salut...)". És per això, prossegueix l'escrit "cal harmonitzar la intimitat i inviolabilitat del domicili amb l'esmentat servei públic dotant-lo de mecanismes silenciosos".
En aquest sentit, el Síndic recorda que el Tribunal Suprem "va concloure que l'interès de les empreses concessionàries del servei no pot prevaldre sobre l'interès prioritari del dret al descans". Així mateix, segueix, la llei de contaminació acústica de Catalunya disposa "que correspon als Ajuntaments aprovar ordenances reguladores de la contaminació per sorolls i vibracions les quals, especialment, han de regular 'els treballs de neteja de la via pública i de recollida de residus municipals'".