La senadora d'ERC Mirella Cortès ha presentat una bateria de preguntes a la cambra espanyola reclamant al Govern espanyol el re-inici de les obres del tram de la B-40 entre Terrassa i Abrera i la seva connexió amb l'autopista C-16. En concret, sol·licita quina és la previsió del Ministerio de Fomento per recuperar les obres, així com la dotació pressupostària per a l'any 2017 i el termini per finalitzar-les.
La senadora bagenca argumenta que finalitzar aquestes obres és de vital importància per a les comarques del Bages, Berguedà i Solsonès ja que permetria l'enllaç ràpid amb el Baix Llobregat, l'aeroport, el port i també amb l'autopista AP-7, gràcies a la connexió entre la C-16 i l'A-2. Esdevindria, d'aquesta manera, en una alternativa ràpida i segura a la C-55 per accedir a Barcelona i al sud del país, i a la que caldria complementar amb l'ampliació de les bonificacions actuals de la C-16 sense oblidar el reclam de la total gratuïtat d'aquesta.
Cortès recorda que les obres d'aquest tram -de tan sols 6,1km- es van iniciar el 2010 i que estava previst finalitzar-les el 2012. A dia d'avui, però, encara estan per acabar i, malgrat les repetides promeses del Govern espanyol, el tram segueix sent inoperatiu i no sembla que formi part de les seves prioritats. En aquest sentit, ERC denuncia que Catalunya pateix una desatenció constant i permanent pel que fa a la xarxa de carreteres que són de titularitat de l'Estat espanyol i que aquestes requereixen una actuació urgent.
ERC reclama al Senat la finalització de les obres de la B-40
Les obres permetrien connectar la C-16 amb l'A-2 i millorar la comunicació del Bages amb el sud del país
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 28 de novembre de 2016 a les 17:05
Et pot interessar
-
Municipis La Festa Major Alternativa avisa: «Venen dies de moguda i enrenou»
-
Municipis Comencen les obres de rehabilitació i conservació del Parc Francesc Viñas de Moià
-
Municipis Sant Joan posa en funcionament dos punts de recàrrega gratuïts per a vehicles elèctrics
-
Municipis L'Ajuntament de Súria restaura el portal centenari de l'edifici escolar del carrer Ernest Solvay