La Diputació de Barcelona ha realitzat un projecte d'estabilització del talús del carrer de la Riera de Castellbell i el Vilar. Aquest carrer, situat al barri de la Bauma, està format per una filera d'habitatges unifamiliars en una de les seves bandes i per un talús d'una alçada variable, d'entre 7 i 15 metres, a l'altra, que presenta diferents graus d'inestabilitat.
En aquest talús s'observa la roca amb diferents graus d'alteració i els materials més tous força erosionats, el que provoca que els blocs de roca dura quedin descalçats i inestables que poden caure al carrer, amb el perill a curt termini que això suposa per a les persones que hi circulen.
El projecte presentat a l'Ajuntament contempla diferents tractaments que inclouen la col·locació d'elements per la seva estabilització com una malla d'acer galvanitzat de triple torsió penjada del seu extrem superior al cap del desmunt per estabilitzar tot el talús. També es contempla la col·locació d'un reforç amb cables d'acer i perns d'ancoratge que es disposarà en zones on hi ha la malla per fixar blocs de petites dimensions, així com una malla de cables d'acer d'alta resistència per fixar els blocs de grans dimensions i els que presenten una probabilitat més elevada d'esllavissar.
Finalment, es preveu la col·locació d'una capa de formigó projectat, del mateix color que el terreny, reforçat mitjançant malla electrosoldada i perns d'ancoratge, per a reforçar. El conjunt d'aquestes actuacions tenen un cost estimat de 153.519 euros.
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de març de 2017 a les 21:25
Actualitzat el 09 de març de 2017 a les 21:29
Et pot interessar
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Restriccions de trànsit als barris de Sagrada Família i Valldaura durant les seves festes
-
Societat Aquest divendres comencen unes obres d'Aigües de Manresa al camí dels Corrons