L'Ajuntament de Manresa ha estat reconegut pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya (AOC) com un dels ens capdavanters en la implantació de la administració digital en la 7a edició dels Reconeixements Administració Oberta, uns premis que valoren l'ús dels serveis d'administració electrònica en la seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna i el govern obert. Un any més, l'Ajuntament de Manresa aconsegueix mantenir-se en el top ten dels ens de més de 50.000 habitants.
L'acte de lliurament dels guardons -celebrat dimarts a la tarda a Llinars del Vallès- va comptar amb la presència de la regidora de Recursos Humans i Govern Obert de l'Ajuntament de Manresa, Montserrat Clotet, que va recollir el guardó. Per a Clotet, el reconeixement "confirma la bona feina realitzada per tot l'equip humà de l'Ajuntament de Manresa per facilitar la relació de la ciutadania amb l'administració mitjançant les oportunitats que ens ofereix la tecnologia; estem convençudes que la digitalització ens permetrà assolir una major optimització dels recursos existents per incrementar-ne l'eficiència i l'eficàcia, i ens fem nostre el lema de la jornada: Fem camí cap a un país digital".
Durant la cerimònia, es va fer una menció pòstuma a Montserrat Morera Solé, històrica cap dels Serveis d'Informàtica de l'Ajuntament de Manresa, traspassada el passat octubre. Morera havia acumulat 41 anys de dedicació al consistori manresà i just s'havia jubilat el passat agost. El Consorci d'Administració Oberta de Catalunya va voler reconèixer amb aquest gest el seu treball i la seva implicació en la implantació de l'administració electrònica a Catalunya.
La gala també va comptar amb la participació del secretari de Polítiques Digitals, David Ferrer, del president de Localret, Jaume Oliveras, de l'alcalde de Llinars del Vallès, Martí Pujol, i de la directora de l'AOC, Àstrid Desset, que va explicar en què consisteix l'Índex de Maduresa Digital, la metodologia que es fa servir per puntuar els ens.
La cerimònia es va poder seguir en directe a través del canal de YouTube del Consorci AOC, des d'on es pot recuperar el vídeo sencer de l'acte de lliurament dels Reconeixements Administració Oberta 2021. Enguany han estat guardonats 81 ens locals catalans, repartits en set categories d'acord amb el nombre d'habitants dels ens i la seva naturalesa.
L'Ajuntament de Manresa, reconegut als Premis de l'Administració Oberta per la seva transformació digital
Societat
Durant l'acte de lliurament es va fer una menció pòstuma a Montserrat Morera, històrica cap dels Serveis d'Informàtica de l'Ajuntament, traspassada el passat octubre
ARA A PORTADA
-
Successos Nou detinguts per un assalt violent a un domicili de Manresa com a revenja per una baralla Pere Fontanals
-
Successos Detingut després d'entrar en calçotets a increpar els clients del Lidl de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Dos detinguts en una baralla multitudinària que ha desbordat la policia a Sant Joan de Vilatorrada Pere Fontanals
-
-
Societat Manresa inicia les obres que connectaran l'avinguda de l'Esport amb el passeig del Riu Redacció
Publicat el
04 de maig de 2022 a
les 20:01
Actualitzat el
04 de maig de 2022 a les
20:23
Et pot interessar
-
Societat
Les festes del barri de Sant Pau alteraran el trànsit a Manresa fins dilluns vinent
-
Societat
Les obres de FGC al túnel de Santa Clara comportaran afectacions de trànsit durant sis mesos
-
Societat
Sant Fruitós reunirà el món cinegètic en la 9a edició de la Fira del Caçador
-
Societat
Un cirurgià marroquí explicarà a Manresa la seva experiència mèdica a Gaza
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages impulsa una campanya per l'Orgull LGTBI+
-
Societat
La Generalitat estudia una variant soterrada de la C-55 a Monistrol de Montserrat
