La reunió d'aquest dilluns al matí al Departament de Territori entre la consellera Ester Capella i el ministre de Transports, Óscar Puente, ha servit per constituir la comissió política que fiscalitzarà el traspàs, i de la qual en penjaran les comissions tècniques -les més importants- que s'encarregaran de desplegar l'acord.
El principal escull en el traspàs de Rodalies són les línies on, a banda de passatgers, també hi circulen trens de mercaderies, i per les que passen combois que surten fora del territori català, cap a l'Aragó, el País Valencià o França. També les que connecten amb el Port o l'Aeroport, perquè es consideren línies estratègiques.
El document inicial incloïa explícitament les línies R1, R2 i R3, perquè són les úniques que, senceres, compleixen tots els requisits: són només de passatgers, no surten dels marges catalans i no connecten amb el Port o l'Aeroport. Que l'estudi de les infraestructures defineixi aquestes tres línies, no significa que exclogui trams de la resta.de línies de Rodalies del país.
La línia que connecta Manresa amb Barcelona no està descartada, ni molt menys. De fet, no s'ha inclòs explícitament en el punt de partida perquè en el seu tram sud, o sigui, a partir de Barcelona i fins a Sant Vicenç de Calders, hi circulen els trens de mercaderies de la indústria del Baix Llobregat. Però això no passa entre Manresa i la capital del país, de manera que aquest és un dels trams que no hauria de generar controvèrsia a l'hora d'incloure's en l'estudi inicial.
Més informació
[noticiadiari]2/268923[/noticiadiari][naciomanresa]