
Enric Martí, president de la Federació d'Associacions de Veïns de Manresa, ha tornat a enviar al President de la Generalitat de Catalunya i al Conseller de Territori i Sostenibilitat per insistir en la necessitat d'oferir la gratuïtat de l'autopista Terrassa-Manresa als veïns de les comarques centrals com a alternativa a la saturació de la C-55 que la converteixen en una de les vies de l'estat amb més accidents mortals per quilòmetre.
En aquest cas, les cartes de Martí fan referència, a més a més, al col·lapse de trànsit que es va viure a la C-58 a l'alçada de Viladecavalls aquest divendres a les 7 del matí després de l'accident frontal entre dos vehicles i que va provocar que l'única via alternativa fos l'autopista sense que s'aixequessin les barreres. La carta insisteix en que al no aixecar-se les barreres de la C-16 els vehicles retingut només podien que girar cua per trobar, carretera enrere, una altra carretera per arribar als seus llocs de treball.
En la carta dirigida al Conseller de Territori, el president veïnal recorda que el Director General de Transit, Joan Aregio i Navarro, va demanar el 14 de setembre a l'estat per TV3 en horari de màxima audiència, la gratuïtat de diversos trams de l'autopista A-7 per l'alta sinistralitat de la nacional 2, quan a la Catalunya Central, amb els mateixos arguments es demana l'alliberament de la C-16, que és competència de la Generalitat, sense que ningú no atengui les peticions.
"Els veïns de la Catalunya Central no entenem la parsimònia i la lentitud a l'hora de prendre les decisions" i "som subjectes de befa per part dels esmentats responsables" són algunes de les expressions que Enric Martí fa servir en la seva correspondència amb els càrrecs governamentals.