L'Ajuntament de Manresa ha iniciat aquesta setmana les obres d'impermeabilització de l'estacionament soterrat del Mercat de Puigmercadal. L'actuació inclourà la millora de les deficiències en la pavimentació actual i la reparació dels elements estructurals del forjat malmesos pels efectes del trànsit de vehicles i l'aigua de pluja.
Els treballs es completaran amb millores a la xarxa de serveis, la instal·lació de dues columnes d'enllumenat públic, un banc de sis metres i una paperera. El nou espai pretén donar prioritat al vianant, malgrat permetre l'accés a vehicles pesants per a càrrega i descàrrega de mercaderies al Mercat.
L'actuació prevista es farà sobre una superfície de 447 m2, a l'espai de la plaça més proper a la Muralla del Carme. Les obres tenen una durada de quatre mesos i un pressupost de 223.862 (IVA inclòs).
Amb motiu de l'inici dels treballs s'ha tallat el trànsit de vehicles entre la Muralla del Carme i la plaça del Mercat, afectant l'accés al moll de càrrega del Mercat. S'ha habilitat un itinerari de vianants d'accés al Mercat de Puigmercadal, entre la Muralla del Carme i la plaça del Mercat. El pàrquing soterrat continuarà en funcionament.
L'accés de mercaderies al mercat es realitzarà per la plaça Pedregar i el carrer de la Canal. Per garantir aquest accés de vehicles s'ha prohibit l'estacionament en una part de la plaça Pedregar (zona verda), i s'ha habilitat l'àrea de residus dels paradistes del Mercat a la Muralla del Carme núm. 6 (zona blava).
[h3]Millora i modernització del Mercat de Puigmercadal i el seu entorn[/h3]
Aquesta actuació se suma al procés de transformació, modernització de les instal·lacions del Mercat de Puigmercadal, impulsat per l'Ajuntament de Manresa quan es va fer càrrec de la gestió directa del mercat a principis de l'any 2017. Des d'aleshores s'han dut a terme una sèrie d'iniciatives i reformes (nous accessos, noves instal·lacions, cel rasos, paviments, zona de degustació, lavabos..) consensuades amb els paradistes, per tal d'aconseguir que el mercat incrementi la seva atractivitat dins l'oferta comercial de la ciutat de Manresa i, especialment, del Centre Històric.
S'inicien les obres d'impermeabilització de l'aparcament soterrat del Mercat de Puigmercadal
Societat
Els treballs afectaran l'espai més proper a la Muralla del Carme i tenen una durada de quatre mesos i un cost de 223.862 euros
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans «Al 'Soc i Seré!' m'he adonat que soc una pèssima estratega; funciono molt millor en equip» Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una campanya per detectar infrahabitatges en baixos de Manresa abans de l'hivern Pere Fontanals
-
Política La CUP-Fem Manresa proposa incorporar dinamitzadors lingüístics als patis escolars Pere Fontanals
-
Societat Comencen les obres del nou vial del polígon Les Vives de Sant Vicenç a la C-55 Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Festa de la Verema del Bages arriba a la 31a edició amb fira de vins tot el cap de setmana Pere Fontanals
Publicat el
20 d’abril de 2022 a
les 23:04
Actualitzat el
20 d’abril de 2022 a les
23:11
Et pot interessar
-
Societat
Manresa acollirà la trobada interreligiosa «Paraules que transformen» sobre els reptes actuals
-
Societat
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió
-
Societat
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica el reciclatge amb els contenidors d'accés restringit
-
Societat
Sant Fruitós celebrarà la Setmana de la Mobilitat amb una tarda per a practicar i decorar la bicicleta
-
Societat
Sant Fruitós posa en marxa Veïnes del Món per fomentar la cohesió i el diàleg intercultural
-
Societat
Fonollosa subhasta quatre parcel·les edificables a Canet de Fals
