El ple municipal de Súria va aprovar el passat dijous per 10 vots a favor (PSC, GIIS, aiS i JxS) i 2 abstencions (ERC) una moció per a la implementació de contenidors intel·ligents com a sistema per incrementar l'eficiència de la recollida selectiva a la vila. La moció va ser aprovada en la darrera sessió ordinària del ple, que va tenir lloc dijous 27 de maig.
Actualment, el percentatge de recollida selectiva a Súria és del 35%, lluny dels nivells que es registren en altres municipis. En la moció s'expressa la voluntat de "mantenir àrees de contenidors al carrer, millorant-ne els espais i entorns, i reduint-ne el nombre, membre s'aposta per un sistema de recollida d'alt rendiment".
A diferents municipis del Bages han estat implantats sistemes basats en contenidors intel·ligents o en el porta a porta com a mitjans per incrementar el percentatge de recollida selectiva, que a Súria és actualment del 35%. Segons la moció, l'elecció entre un d'aquests dos sistemes ha de tenir en compte "aspectes socials, orogràfics i de
salubritat".
Fins ara, un total d'onze municipis bagencs han manifestat la voluntat d'implantar contenidors intel·ligents amb control d'accés i identificació d'usuari. En la moció també es manifesta el compromís de dur a terme campanyes de conscienciació sobre la implementació d'aquest sistema a Súria.
La moció serà traslladada al Consell Comarcal del Bages, el Consorci del Bages per a la Gestió de Residus i la Generalitat.
La sessió es va celebrar amb una absència en el grup municipal d'ERC.
Súria aprova la implantació de contenidors intel·ligents de recollida selectiva
Actualment, el percentatge de recollida selectiva al municipi és del 35%, lluny dels nivells que es registren en altres municipis
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de maig de 2021 a les 21:28
Actualitzat el 30 de maig de 2021 a les 21:32
Et pot interessar
-
Societat La Cooperativa La Agrícola cedeix a l'Ajuntament de Sant Fruitós un fons documental centenari
-
Societat Bages Ciència Ciutadana reclama més suport per a les persones cuidadores d'Alzheimer
-
Societat Millores al Camí del Grau per evitar l'erosió i millorar el drenatge
-
Societat Cloenda de la 8a edició del programa Universi+ a UManresa
-
Societat Pavimentació del carrer Cardenal Lluch i plaça Independència aquest dissabte
-
Societat Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages»