La comunitat de propietaris de l'edifici del carrer Primer de Maig, 5-7-9, de Manresa, en xamfrà amb el carrer Carrasco i Formiguera va encarregar un informe a un enginyer independent sobre les afectacions que podrien tenir els edificis propers amb el soterrament de la línia dels FGC en aquesta zona, que ha estat lliurat tant a l'Ajuntament de la ciutat com al Departament de Territori de la Generalitat en forma d'al·legacions al projecte.
L'informe elaborat preveu afectacions serioses per diversos elements a tenir en compte. Per una part, l'extrem més proper del traçat del túnel passa a un metre de distància dels fonaments dels edificis del carrer Aragó, carrer Primer de Maig, 5-7-9, en xamfrà amb carrer Carrasco i Formiguera, 36-38-40, i carrer Primer de Maig, 6-8.
L'estudi també adverteix que el traçat és molt superficial, amb el sostre del túnel a un metre de la superfície del carrer, i que arriba amb una corba molt tancada, just a la rotonda de Primer de Maig, que "suposa, des del punt de vista d'emissió de vibracions, un factor de risc elevat".
Finalment, l'estudi adverteix que el pendent del tram és de 33 mil·límetres que, tot i que es troba entre els marges permesos, "està en el rang pròxim al màxim permès, per la qual cosa constitueix un altre factor de risc elevat" de vibracions.
Per tot això, l'estudi conclou que tots els edificis situats a l'entorn de la rotonda i a l'inici dels carrers Primer de Maig i Aragó, estaran afectats, amb tota seguretat, en major o menor grau, per sorolls i vibracions que constitueixen un risc per a la salut de les persones.
Els veïns denuncien que totes aquestes molèsties, que segons l'informe es produiran amb tota seguretat, "s'han obviat per part del consistori i no s'ha informat ni als veïns directament afectats ni a la ciutadania manresana en general".
Els veïns han presentat un escrit d'al·legacions aportant aquest informe davant la Generalitat i l'Ajuntament de Manresa.
Un informe adverteix sobre potencials vibracions en edificis pel soterrament de la FGC a Manresa
Societat
La comunitat del bloc que fa cantonada entre Primer de Maig i Carrasco i Formiguera ha lliurat l'estudi a l'Ajuntament i a la Generalitat en forma d'al·legacions
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
03 d’agost de 2022 a
les 17:37
Actualitzat el
03 d’agost de 2022 a les
18:13
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
