31
de març
de
2020, 16:13
Actualitzat:
01
d'abril,
13:02h
Les grans empreses d'alimentació s'han vist desbordades aquestes dues últimes setmanes de confinament per l'increment de comandes que han rebut per servir a domicili. Tant ha estat aquest creixement, que BonPreu-Esclat i Mercadona, per posar dos exemples, no donen opció de fer comanda electrònica ja que no donaven l'abast, i Carrefour avisa des del web, que les comandes poden trigar 7 o 10 dies a ser servides.
Aquesta febre per fer-se portar la comanda a casa, però, també ha arribat al productor i distribuïdor de proximitat. Un creixement que s'ha complicat per les mesures de protecció individual que han de mantenir els treballadors entre ells i amb els clients. La cooperativa manresana MengemBages, que distribueix productes ecològics i de quilòmetre zero, ha viscut un increment de les comandes "bestial", apunta Isa Álvarez.
"Encara no ens hem aturat a comptar-ho, però ben bé poden haver pujat 10 vegades més" els encàrrecs que els arriben via web, whatsapp o per trucada. "Mantenim els clients de sempre, molts clients ocasionals ara s'han fet estables, i han arribat molts clients nous pel boca-orella o que ja ens coneixien però que en el dia a dia no ens havien comprat mai", segueix explicant Álvarez, entre contenta i atrafegada. "Estem molt satisfets que la gent triï consumir productes de proximitat, que beneficien als productors locals, enmig d'una crisi com la que estem vivint", exposa.
Tot plegat, afegit a la venda presencial a la botiga que Mengem Bages té a la carretera del Pont de Vilomara, i a seguir servint les comandes estables que tenen a centres de menors.
Reorganitzar el treball
Els treballadors de la cooperativa han hagut d'adaptar la forma de treballar als protocols de seguretat i a les instruccions que han anat donant des de l'administració, per evitar al màxim el contacte entre ells i amb productors i clients. "En tres setmanes ens hem organitzat tres vegades seguint les instruccions dels nostres delegats de prevenció de riscos laborals", explica Álvarez.
Actualment s'han dividit en tres torns per reduir el número de treballadors que treballen alhora en un mateix espai. A la botiga al matí, dues treballadores de la cooperativa són a la botiga, una atenent als clients presencials i l'altra rebent i entrant comandes. Al magatzem, que es troba al carrer Sallent del polígon dels Dolors, dos equips de dos treballadors, fan recepció dels productors i preparen comandes, en dos torns, per ser repartides posteriorment. En el repartiment reben suport extern, de treballadors d'altres cooperatives del grup.
També aquesta creixent demanda afecta als productors. "Són productors de temporada i de proximitat, de manera que serveixen tot el què poden i quan poden", de manera que han de racionalitzar molt bé l'equilibri entre les comandes a servir i els productes que tenen en estoc. "És com fer un puzle", conclou Isa Álvarez, mentre segueix responent whatsapps i llistant les comandes que arriben a través de la web.
El Rebost del Bages llista les empreses que fan servei a domicili amb productes de proximitat
El Rebost del Bages ha llistat les empreses del sector de l'alimentació de la comarca que fan servei a domicili amb productes de proximitat durant el confinament. En cada un dels enllaços (o per telèfon) hi han els canals per fer les comandes i les condicions de repartiment.
A més de MengemBages, hi ha Artelac - Làctics Casanueva, Bodegues Abadal, Bosch i Casals Embotits Artessans, Cansaladeria Singla (93 827 03 80), Celler Cooperatiu d'Artés (Whatsapp a 696 15 17 22), Cerveses la Pirata, Formatges Gavarresa (Whatsapp a 629 42 56 16 o [email protected]), Mel Calfuster (Whatsapp a 636 04 40 80), Nutri Aliments i Roch del Bages.
Aquesta febre per fer-se portar la comanda a casa, però, també ha arribat al productor i distribuïdor de proximitat. Un creixement que s'ha complicat per les mesures de protecció individual que han de mantenir els treballadors entre ells i amb els clients. La cooperativa manresana MengemBages, que distribueix productes ecològics i de quilòmetre zero, ha viscut un increment de les comandes "bestial", apunta Isa Álvarez.
"Encara no ens hem aturat a comptar-ho, però ben bé poden haver pujat 10 vegades més" els encàrrecs que els arriben via web, whatsapp o per trucada. "Mantenim els clients de sempre, molts clients ocasionals ara s'han fet estables, i han arribat molts clients nous pel boca-orella o que ja ens coneixien però que en el dia a dia no ens havien comprat mai", segueix explicant Álvarez, entre contenta i atrafegada. "Estem molt satisfets que la gent triï consumir productes de proximitat, que beneficien als productors locals, enmig d'una crisi com la que estem vivint", exposa.
Tot plegat, afegit a la venda presencial a la botiga que Mengem Bages té a la carretera del Pont de Vilomara, i a seguir servint les comandes estables que tenen a centres de menors.
Reorganitzar el treball
Els treballadors de la cooperativa han hagut d'adaptar la forma de treballar als protocols de seguretat i a les instruccions que han anat donant des de l'administració, per evitar al màxim el contacte entre ells i amb productors i clients. "En tres setmanes ens hem organitzat tres vegades seguint les instruccions dels nostres delegats de prevenció de riscos laborals", explica Álvarez.
Actualment s'han dividit en tres torns per reduir el número de treballadors que treballen alhora en un mateix espai. A la botiga al matí, dues treballadores de la cooperativa són a la botiga, una atenent als clients presencials i l'altra rebent i entrant comandes. Al magatzem, que es troba al carrer Sallent del polígon dels Dolors, dos equips de dos treballadors, fan recepció dels productors i preparen comandes, en dos torns, per ser repartides posteriorment. En el repartiment reben suport extern, de treballadors d'altres cooperatives del grup.
També aquesta creixent demanda afecta als productors. "Són productors de temporada i de proximitat, de manera que serveixen tot el què poden i quan poden", de manera que han de racionalitzar molt bé l'equilibri entre les comandes a servir i els productes que tenen en estoc. "És com fer un puzle", conclou Isa Álvarez, mentre segueix responent whatsapps i llistant les comandes que arriben a través de la web.
El Rebost del Bages llista les empreses que fan servei a domicili amb productes de proximitat
El Rebost del Bages ha llistat les empreses del sector de l'alimentació de la comarca que fan servei a domicili amb productes de proximitat durant el confinament. En cada un dels enllaços (o per telèfon) hi han els canals per fer les comandes i les condicions de repartiment.
A més de MengemBages, hi ha Artelac - Làctics Casanueva, Bodegues Abadal, Bosch i Casals Embotits Artessans, Cansaladeria Singla (93 827 03 80), Celler Cooperatiu d'Artés (Whatsapp a 696 15 17 22), Cerveses la Pirata, Formatges Gavarresa (Whatsapp a 629 42 56 16 o [email protected]), Mel Calfuster (Whatsapp a 636 04 40 80), Nutri Aliments i Roch del Bages.