Aquest dijous, 14 d'abril, farà 85 anys de la proclamació de la Segona República. El web que va crear l'Associació Memòria i Història de Manresa l'any 2006, La República a Manresa en un clic (1931-1936), continua essent el més complet d'un municipi de l'Estat espanyol dedicat a la República. El web aplega uns 2.000 documents, 600 imatges, 250 notícies, alguns films i diversos vídeos d'entrevistes a testimonis de l'època.
És especialment remarcable la nombrosa documentació que s'hi pot veure dels dies 14, 15 i 16 d'abril, com l'acta de constitució de la Junta de Govern Republicana Provisional de Manresa i els seus bans i comunicats de proclamació de la República i la valuosa correspondència entre el president Macià i l'Ajuntament de Manresa, entre molts altres papers. Es poden veure aquests interessantíssims documents en aquest enllaç.
També s'hi poden llegir els diaris manresans de l'endemà de la proclamació, concretament tres de diferent signe polític (El Dia, El Pla de Bages i Pàtria). Igualment, els records que onze manresans encara conserven d'aquell dia (enregistrament en vídeo) i el testimoni oral de dos manresans més.
Finalment, els textos que sobre la proclamació de la República a Manresa van escriure deu manresans (entre els quals Joaquim Amat-Piniella, Francesc Farreras i Duran i Jacint Carrió).
L'adreça del web de la República és aquesta.
85 anys de la Segona República
El web que va crear l'Associació Memòria i Història de Manresa l'any 2006, "La República a Manresa en un clic (1931-1936)", continua essent el més complet d'un municipi de l'Estat espanyol dedicat a la República
ARA A PORTADA
-
Manresa presenta les primeres bicicletes del Baik, el nou sistema elèctric compartit de la ciutat Pere Fontanals
-
Manresa inicia les obres del nou tram de via verda a Can Font per connectar la xarxa verda metropolitana Pere Fontanals
-
-
«Aliança viu un moment dolç, però a l'extrema dreta tot es complica quan toca consolidar-se» Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 13 d’abril de 2016 a les 22:50
Actualitzat el 13 d’abril de 2016 a les 22:52
Et pot interessar
-
Política
La CUP de Santpedor adverteix ERC: per tenir el seu suport, caldrà un gir social al govern
-
Política
El Consell Comarcal del Bages aprova el pressupost 2026, amb rècord històric en educació
-
Política
Aloy es reuneix amb Collboni a Barcelona per abordar reptes compartits entre ciutats
-
Política
La Síndica de Greuges informarà del balanç anual al ple de Manresa el 18 de desembre
-
Política
L'oposició de Castellterçol força l'impuls del projecte ANLA amb l'aprovació d'una moció al ple
-
Política
La Catalunya Central completa un centenar llarg d'actuacions d'accessibilitat amb els Next Generation
