Aquest dijous, 14 d'abril, farà 85 anys de la proclamació de la Segona República. El web que va crear l'Associació Memòria i Història de Manresa l'any 2006, La República a Manresa en un clic (1931-1936), continua essent el més complet d'un municipi de l'Estat espanyol dedicat a la República. El web aplega uns 2.000 documents, 600 imatges, 250 notícies, alguns films i diversos vídeos d'entrevistes a testimonis de l'època.
És especialment remarcable la nombrosa documentació que s'hi pot veure dels dies 14, 15 i 16 d'abril, com l'acta de constitució de la Junta de Govern Republicana Provisional de Manresa i els seus bans i comunicats de proclamació de la República i la valuosa correspondència entre el president Macià i l'Ajuntament de Manresa, entre molts altres papers. Es poden veure aquests interessantíssims documents en aquest enllaç.
També s'hi poden llegir els diaris manresans de l'endemà de la proclamació, concretament tres de diferent signe polític (El Dia, El Pla de Bages i Pàtria). Igualment, els records que onze manresans encara conserven d'aquell dia (enregistrament en vídeo) i el testimoni oral de dos manresans més.
Finalment, els textos que sobre la proclamació de la República a Manresa van escriure deu manresans (entre els quals Joaquim Amat-Piniella, Francesc Farreras i Duran i Jacint Carrió).
L'adreça del web de la República és aquesta.
85 anys de la Segona República
El web que va crear l'Associació Memòria i Història de Manresa l'any 2006, "La República a Manresa en un clic (1931-1936)", continua essent el més complet d'un municipi de l'Estat espanyol dedicat a la República
ARA A PORTADA
-
Mestres ocupen els serveis territorials d'Educació a Manresa: tancada nocturna abans de la vaga Pere Fontanals
-
-
Setmana de vaga a l'ensenyament: calendari de talls i protestes a la Catalunya Central Pere Fontanals
-
El «capità» de terra endins: el projecte manresà que ha portat la nàutica professional on ningú l'esperava Pere Fontanals
-
Publicat el
13 d’abril de 2016 a
les 22:50
Actualitzat el
13 d’abril de 2016 a les
22:52
Et pot interessar
-
Política
L'Ajuntament de Manresa tanca el 2025 amb un romanent de 7,5 milions
-
Política
Revoltes de la Terra convoca tres dies d'accions al Bages contra l'empresa minera ICL
-
Política
Castellbell i el Vilar millora la seguretat del Casino Burés
-
Política
Sant Fruitós pagarà 423.000 euros per les sentències de la residència i projecta ampliar-la fins a 100 places
-
Política
«Assetjament polític»: Ramon Bacardit denuncia una cacera de bruixes a Manresa
-
Política
El soterrament dels FGC a l'entrada de Manresa continua sense calendari d'obres
