Amb motiu de la celebració de les eleccions municipals que tindran lloc el 28 de maig de 2023, l'Ajuntament de Manresa exposarà del 10 a 17 d'abril el Cens Electoral que es podrà consultar en aquest enllaç de la pàgina web municipal o bé presencialment a l'OAC a partir de dimarts, 11 d'abril.
Dins l'esmentat termini, qualsevol persona podrà formular reclamació sobre les seves dades censals. En els tres dies següents a la reclamació (i com a màxim el 20 d'abril), els ciutadans que reclamin han de rebre una resposta.
[intext1]
La setmana del 29 d'abril al 3 de maig, l'Ajuntament de Manresa farà el sorteig per elegir els ciutadans que formaran part de les meses electorals. Un cop notificats, els ciutadans designats tenen un màxim de set dies per presentar al·legacions per evitar ser membres de mesa. Ho han de fer davant les juntes electorals de zona. Les al·legacions s'han de resoldre en cinc dies.
El vot per correu
El 18 de maig és l'últim dia per demanar el vot per correu, que es pot sol·licitar des del mateix moment que es convoquen les eleccions. Del 8 al 21 de maig, és el període per rebre la documentació que es necessita per poder votar per correu. Del 8 al 24 de maig poden votar per correu els que ho hagin demanat, a través de Correus.[intext2]