El Tribunal Constitucional ha decidit admetre a tràmit el recurs de veïns del municipi de Callús agredits per la Guàrdia Civil durant el referèndum de l'1 d'octubre del 2017, segons han confirmat a l'ACN fonts de la defensa dels recurrents. El cas es va arxivar per la impossibilitat d'identificar els agents autors dels cops als veïns de Callús, però ara el Tribunal Constitucional ha decidit admetre a tràmit el recurs per revisar la qüestió.
Segons l'àrbitre de la Carta Magna, concorre al cas "una especial transcendència constitucional" perquè el recurs "pot donar ocasió al Tribunal per aclarir o canviar la doctrina". La defensa dels recurrents ha considerat l'admissió "un èxit".
El juny del 2019 la jutgessa del Jutjat d'Instrucció número 2 de Manresa arxivava provisionalment les denúncies contra l'actuació policial de l'1-O a l'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada i a Callús. Considerava que no es podia demostrar que hi hagués hagut excés policial. La magistrada tampoc veia responsabilitats penals per part dels agents. Paral·lelament, l'Audiència de Barcelona donava la raó a la defensa dels ferits i obligava la magistrada a investigar "per excés policial" tres dels guàrdies civils que van actuar a l'institut santjoanenc Quercus.
Finalment, però, aquesta via també es va tancar, i va ser l'Audiència de Barcelona la que va arxivar la causa. Els ferits no es van conformar amb la decisió i van presentar recurs al Tribunal Constitucional, que és el que ara s'ha admès a tràmit.
Admès a tràmit el recurs al TC per l'actuació de la Guàrdia Civil contra veïns de Callús l'1-O
Política
La defensa dels recurrents considera "un èxit" la decisió de l'àrbitre de la Carta Magna
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
19 de juliol de 2022 a
les 23:12
Actualitzat el
19 de juliol de 2022 a les
23:29
Et pot interessar
-
Política
Aliança Catalana tria Sílvia Cubo com a cap de llista de l'extrema dreta a Manresa
-
Política
Santpedor licita per 1,36 milions d'euros les obres de renovació de Cal Llovet
-
Política
ERC Sant Fruitós reclama de nou explicacions per l'avaria de la climatització de la residència
-
Política
ERC reclama al Govern espanyol que identifiqui els immobles estatals sense ús al Bages
-
Política
Mònica Castellà serà la candidata d'Aliança Catalana a l'alcaldia de Navarcles
-
Política
Havaneres, ofrena floral i missa a la Diada Nacional de Monistrol de Montserrat
