Una cinquantena de persones convocades per Arran han ocupat aquest diumenge al vespre tot un bloc desocupat de 9 pisos al carrer Major, 1-3 de Manresa, al Poble Nou, que tenen previst destinar-lo a joves que es volen emancipar i no tenen recursos per fer-ho. De fet, segons ha explicat la pròpia organització política juvenil, ja de bones a primeres s'hi quedaran a viure cinc joves que fa temps havien expressat a Arran la seva voluntat d'ocupar per emancipar-se.
El bloc és propietat actualment de BBVA tot i que la promoció la va fer Unnim abans que fos rescatada i comprada posteriorment per 1 euro pel banc d'origen basc. Segons expliquen des d'Arran, el bloc és nou i està completament acabat en el seu interior a excepció d'alguns aplics. La seva construcció va finalitzar fa cinc anys i des de llavors ningú no l'ha ocupat.
Poc abans de les 8 del vespre una cinquantena de persones, entre membres d'Arran i d'altres col·lectius que els han volgut acompanyar, s'han dirigit a l'immoble i després d'ocupar-lo han deixat anar una pantarta des del tercer pis. Aquesta ocupació és la segona que porta a terme l'organització juvenil al Bages en el marc de la campanya "Sostre i treball" després de l'acció que va dur a terme a Sallent fa aproximadament dos mesos.
Arran ocupa un bloc de 9 pisos a Manresa que destinarà a l'emancipació de joves
Política
Aquesta és la segona ocupació que protagonitza l'organització juvenil de l'esquerra anticapitalista al Bages després de la que van fer a Sallent el mes d'abril
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins Pere Fontanals
-
Esports El Kids&Us Manresa cedeix davant el PAOK Salònica als darrers deu minuts (93-78) Xavier Sucarrats
-
Societat Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa Pere Fontanals
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
19 de juny de 2016 a
les 21:56
Actualitzat el
20 de juny de 2016 a les
00:50
Et pot interessar
-
Política
Enric Terencio, candidat del PSC a l'alcaldia de Moià a les eleccions de 2027
-
Política
El FNC disputarà a Aliança Catalana el vot d'extrema dreta a Manresa amb Cristina Solano
-
Política
ERC Bages aplega un centenar llarg de persones a Cardona per reivindicar el treball municipal
-
Política
Junts demana explicacions per una subvenció a la Fundació Sallar pels seus vincles amb l'entramat de la DGAIA
-
Política
Manresa descarta revisar la ubicació dels contenidors propers a façanes
-
Política
«És més fàcil lluitar ara contra l'extrema dreta que quan arribin al poder»
