L'estatua de Lluís Companys de Castellbell i el Vilar s'ha llevat aquest dimecres pintada de cap a peus amb puntura vermella i amb el text "Asesino" al peu de la figura en una nova acció del feixisme d'aquest municipi del Bages Sud que s'amaga en un dels tres grups GDR que hi ha a la comarca.
Aquest és el segon atac feixista que rep l'estàtua de Lluís Companys a Castellbell després que el mes de març passat caracteritzessin el monument com si fos el dictador Franco, amb pintura i bosses de plàstic.
Castellbell i el Vilar és la primera població del Bages i una de les primeres de Catalunya que ha regulat la "neutralitat" de l'espai públic mitjançant una ordenança.
A mig matí la brigada municipal havia netejat la pintura de l'estàtua, però caldrà alguna actuació més per restaurar-la al seu color original oxidat.
ARA A PORTADA
Publicat el
29 d’agost de 2018 a
les 10:03
Actualitzat el
29 d’agost de 2018 a les
13:18
Et pot interessar
-
Política
Junts emprendrà accions legals per l'atac a la seva seu de Manresa
-
Política
La 36a trobada de la Fundació Pere Casaldàliga abordarà l'educació i la formació política
-
Política
Mig miler de persones es manifesten a Manresa pel 8-M malgrat la pluja persistent
-
Política
Blindatge policial en un acte d'Aliança Catalana a Manresa sense interès antifeixista
-
Política
Clam a Santpedor contra l'entrada a l'Ajuntament del «discurs d'odi» d'Aliança Catalana
-
Política
Les Rebels de Monistrol de Montserrat organitzen activitats per al 8-M
