Mapa per colors dels barris de Manresa. Grafia: AjM
Als resultats generals aclaparadorament convergents, cal sumar-hi que al Bages CIU ha guanyat als 35 municipis amb diferències que en moltes ocasions dupliquen i tripliquen el seu immediat perseguidor. Així, el municipi on CIU ha guanyat amb menys marge, però que havia estat històricament socialista, és el Pont de Vilomara on CIU l'ha superat en 71 vots. A Sant Joan de Vilatorrada on el 2006 les dues grans forces catalanes havien gairebé empatat, la diferència ha estat de 1985 vots per a convergents per a només 853 per a socialistes. Aquesta és una tònica que s'ha mantingut a tots els municipis del Bages.
A Manresa CIU ha triplicat els vots de PSC. Així, mentre els convergents arribaven a la xifra de 14.835 vots, els socialistes es quedaven en 4.526. El PP puja una mica les xifres de 2006 i queda amb 2.598 com a tercera força de la ciutat, ERC baixa més de la meitat i es queda amb 2.578. Solidaritat es situa com a cinquena força amb 1.896 vots i ICV també baixa significativament i es queda amb 1.743.
Finalment el Bages tindrà tres diputats a la cambra catalana: David Bonvehí per CIU, Laura Vilagrà per ERC i Laura Massana per ICV.
CIU guanya als 35 municipis del Bages i triplica el PSC a Manresa
Política
Font dels Capellans (+2 vots), la Balconada (+12) i el Xup (+80) són els únics barris de Manresa on el PSC aguanta. El Bages tindrà tres diputats al Parlament
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de novembre de 2010 a
les 23:23
Et pot interessar
-
Política
Una nova assemblea de Sant Vicenç obre el debat sobre la presència ultra als municipis
-
Política
Els alcaldes del Bages reclamen més recursos policials i rebutgen l'ús polític del crim de Manresa
-
Política
Avenç Nacionalista constitueix l'executiva local de Manresa
-
Política
Santpedor no pujarà cap impost el 2027 i millora les bonificacions d'IBI, IAE i ICIO
-
Política
Junts acusa el govern de marejar els manresans amb la quota addicional de residus
-
Política
«Hi haurà pavelló, punt i final»: Generalitat i Ajuntament calmen les aigües al Congost
